- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Varianta GPL a Sandero ar putea contribui la relansarea pietei de profil in Franta

07 Jan, 17:46 • Redactia DailyBusiness
Varianta pe gaz petrolier lichefiat (GPL) a Dacia Sandero a inregistrat un succes neasteptat in Franta si ar putea contribui la relansarea pietei auto pe acest segment, dupa ce vanzarile in primele 11 luni ale anului 2009 au totalizat 14.000 de unitati, cu 35% mai mult fata de intreg anul 2008.
Varianta GPL a Sandero ar putea contribui la relansarea pietei de profil in Franta

Piata pentru masini GPL din Franta ar putea fi revigorata, dupa mai bine de zece ani de stagnare, daca noile inmatriculari vor depasi pentru anul 2009 nivelul de 24.000 de unitati de anul trecut, potrivit cotidianului francez Les Echos, citat de Mediafax.

Piedicile in calea dezvoltarii acestui segment de piata in Franta raman, noteaza publicatia. Producatorii comunica foarte putine date despre ofertele de autovehicule GPL, astfel incat putini cumparatori sunt informati.

In plus, ofertele de masini GPL nu sunt intotdeauna atractive financiar, intrucat avantajul pretului redus al carburantului este anulat de consumul mai mare cu pana la 20% fata de un motor pe benzina.

De asemenea, exista probleme privind asigurarea combustibilului, intrucat doar sase statii din Franta vand GPL, numarul acestora stagnand din 2001.

In pofida acestor piedici, versiunea GPL a Sandero a reusit sa atraga clienti, in special din randul celor cu un buget limitat.Masina a fost vanduta la un pret usor mai mare decat versiunea pe benzina si a beneficiat de un bonus de mediu in valoare de 2.000 de euro. Fara prima, ptretul Sandero GPL este de circa 7.000 de euro.

Modelele mai mari, ca Logan, nu au fost primite cu acelasi entuziasm pe segmentul GPL.

Dupa succesul Sandero, alti constructori auto vizeaza sa intre cu autovehicule din clasa mica pe aceasta piata, iar Chevrolet propune modelele Spark si Aveo GPL, la acelasi pret cu al versiunilor care dispun de motorizare pe benzina.

Este, insa, neclar daca succesul Sandero este suficient pentru a stopa declinul flotei de autovehicule GPL din Franta, potrivit Les Echos. Aceasta depinde de numarul masinilor GPL casate prin programul derulat de guvern in 2009.

Mentinand aceasta evolutie pozitiva, vanzarile de autovehicule GPL din Franta ar putea atinge 50.000-60.000 de autovehicule in 2010, insa ar reprezenta doar 2-3% din piata auto, departe de nivelul de 10% din Italia.

Totodata, proiectele de masini electrice, domeniu in care alianta Renault-Nissan este foarte activa, vor concura autovehiculele GPL incepand cu 2012, intrucat vor beneficia de o prima de casare de 5.000 de euro.

Inmatricularile de autoturisme si vehicule comerciale usoare noi Dacia din Franta au inregistrat anul trecut cea mai mare crestere de pe piata locala, de 51,4%, la 65.956 de unitati, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). In decembrie anul trecut au fost inmatriculate 9.336 de autoturisme si autovehicule comerciale usoare noi Dacia, fata de 4.393 de unitati in acceasi perioada din 2008.