Știri interne

Bucureștenii nu vor circula cu noile tramvaie nici în 2022. Cum s-a ajuns la acest blocaj. Patronul Astra Arad amenință cu avocații

28 Nov, 09:50 • Stefan Simion
De un an de zile, bucureștenii tot așteaptă să circule cu noile tramvaie de ultimă generație. Din nefericire, mijloacele de transport în comun se află încă în depou, dintr-un motiv foarte bizar. 
Bucureștenii nu vor circula cu noile tramvaie nici în 2022. Cum s-a ajuns la acest blocaj. Patronul Astra Arad amenință cu avocații

Tramvaiele din București, promise de Primăria Capitalei, condusă de către Nicușor Dan, sunt mai lungi decât au fost prevăzute inițial. Totuși, această problemă a fost rezolvată, pentru că peroanele au fost adaptate.

Apoi, o altă problemă a fost scoasă de sub preș, faptul că tramvaiele nu sunt conforme din punct de vedere al motorizării. Practic, cei de la Astra Arad au montat motoare cu o capacitate de 100 kW, în loc de 120 kW, așa cum și-au asumat în urma licitației. Mai mult, tot constructorul din vestul țării este cel care face scandal.

PMB și instituțiile din subordine se feresc să facă recepția tramvaielor aflate în depoul din București, din moment ce aceastea nu sunt conforme din punctul de vedere al motorizării. Totuși, Valer Blidar, patronul de la Astra Arad, este cel care face scandal.

 

Astra Arad a modificat condițiile pe parcurs, dar amenință că va da în judecată Primăria Capitalei

 

Până acum, Astra Arad a livrat 13 tramvaie din cele 100, iar Vasile Blidar a precizat că tramvaiele „din gama Imperio Metropolitan de 36 de metri lungime respectă caietul de sarcini, au omologare de la instituții europene recunoscute, iar cele mai importante componente sunt originale Germania, marca Siemens, mai ales cele 4 motoare”.

„De la asociatul nostru din China, CRRC luăm doar aerul condiționat, atât, pe care îl luam oricum din Germania, de la aceeași firmă doar că în loc de 120.000, acum îl luăm direct cu 60.000, de la același producător. Aerul condiționat nu este un element critic, nu ține de siguranța circulației.

Toate elementele (n.red. – boghiuri, frâne, roți) sunt din Germania. Dacă Primăria nu acceptă tramvaiele vom întrerupe fabricația, ne vom judeca, vom aduce experți din Elveția, Germania, din afară să nu poată fi suspectați de corupție și cred că vom câștiga. Eu știu ce produs facem. Tramvaiul pentru București a fost prezentat de Siemens acum două luni la Expoziție la Berlin doar că e vopsit altfel”, a afirmat patronul Astra Arad, pentru B1 TV.

Acum, cei de la Astra Arad încearcă să convingă Primăria Capitalei că motoarele schimbate, cele cu capacitate de 100 kW, ar putea dezvolta o putere de până la 150 kW, însă acest lucru trebuie demonstrat.

Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult