Știri interne

Ce autostrăzi și drumuri expres sunt în lucru în România și când urmează să fie finalizate

25 Jan, 14:19 • Cornel Ghimeșan
2023 ar putea fi anul în care vom putea ocoli Bucureștiul pe inelul de sud al Autostrăzii A0. Și tot pe A0 ar putea fi dat în circulație un tronson important din inelul de nord, potrivit Ziare.com. Anul viitor ar putea fi începute lucrările la mai multe drumuri expres și autostrăzi în România.
Ce autostrăzi și drumuri expres sunt în lucru în România și când urmează să fie finalizate

România are în prezent 994,55 km de autostrăzi și drumuri expres, iar în 2023 se va depăși borna simbolică de 1.000 de kilometri de drumuri de mare viteză. Mai multe porțiuni de autostradă și drumuri expres ar urma să fie date în folosință în 2023. Potrivit ziare.com, anul acesta ar urma să fie dat în folosință tronsonul 3, al DEx12 Craiova-Pitești, între Slatina Nord-Est și Colonești (31,75 km). De asemenea, am mai putea circula în 2023 și pe Drumul Expres Galați – Brăila (11 km).

Citește și: Halucinant! Ce a putut să pățească un șofer român care a fost prins circulând cu o viteză mai mare cu 38 km/h decât cea legală

 

Autostrada A7, cunoscută drept Autostrada Moldovei, se va întinde pe traseul Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret. Va avea are 314 kilometri și construcția ei va fi finanțată prin PNRR.

Termenul final de realizare a Autostrăzii A7, până la Pașcani, este anul 2026. Autostrada ar putea fi finalizată, în proporție de 80%, în 2025.

Tronsonul de la Pașcani la Siret ar urma să fie scos la licitație în cel mai bun caz până la finalul anului 2023.

Citește și: România va fi lovită de ninsori. Elena Mateescu, director ANM: „Zile autentice de iarnă, chiar și în București!”

 

O altă autostradă mult așteptată este A8. Autostrada Unirii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni ar urma să aibă o lungime de circa 311 kilometri. Momentan, este aproape finalizată documentația pentru scoaterea la licitație pentru execuție a traseului montan, din județele Mureș, respectiv Neamț, iar constructorii ar urma să fie desemnați până cel târziu în vara anului 2023.

 

Autostrada A11 Arad – Oradea – A3 va avea o lungime de 130 km. Deocamdată, doar 3,5 kilometri din această autostradă au fost dați în folosință. Este vorba despre o porțiune de drum dintre Arad și DN7. De asemenea, în 2020 a fost semnat contractul pentru legătură dintre Oradea și Autostrada A3, în zona comunei Borș, la profil de drum expres pentru 13 km și de drum național cu patru benzi (diferență până la 18,96km), conform 130km.ro.

Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi gata în primăvară

Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi gata în primăvara anului viitor, în aprilie sau mai varianta Măcin, iar pentru varianta Jijila din județul Tulcea perioada august-septembrie, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

”Pe Pod, efectiv, multe nu mai sunt de făcut. În schimb pe descărcări mai e de lucru. Descărcarea pe zona de Brăila intră direct în Drumul Expres Galați-Brăila care se termină în 2023 (n.r constructor UMB), eu cred că undeva, cu tot cu vremea rea de iarnă, în aprilie-mai ar putea fi dat în trafic pe varianta Măcin în județul Tulcea și în august-septembrie la Jijila”, a declarat Sorin Grindeanu, în decembrie 2022.

Podul de la Brăila se va continua cu DEx6 Brăila – Galați, un drum care va avea 12,29 km și este deja în faza de execuție. Acest drum expres va face legătura între orașele Brăila și Galați. Termenul de deschidere este 2024.

 

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult