- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Contractul CNAIR de 100 de milioane de lei pentru radare fixe pe autostrăzi, contestat de o firmă din Turcia. Cine ar fi câștigat licitația

08 May, 17:34 • Adrian Popovici
Turcii de la Intetra contestă licitație deschisă de CNAIR pentru contractul de 100 de milioane pentru radare fixe, camere video, panouri de informare, cântare și senzori meteo pe mai multe drumuri esențiale din țară.
Contractul CNAIR de 100 de milioane de lei pentru radare fixe pe autostrăzi, contestat de o firmă din Turcia. Cine ar fi câștigat licitația

Contractul în valoare de peste 100 de milioane de lei scos la licitație Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru implementarea unui sistem modern ce include radare fixe, camere video, panouri de informare, cântare și senzori meteo pentru Autostrăzile A1 București-Pitești, A2 București-Constanța, A3 București-Ploiești și pentru DN1 București-Ploiești, a fost contestat. Mai exact, turcii de la Intetra au depus o plângere după ce CNAIR le-a respins oferta, transmite Economedia.

În aprilie 2023, CNAIR a primit trei oferte pentru contractul în valoare de 112 milioane de lei destinate instalării de radare, sisteme de monitorizare și cântărire din mers pe Autostrăzile A1 București – Pitești, A2 București – Constanța, A3 București – Ploiești și pe DN1 București – Ploiești. După cum arată sursa citată, ofertele au fost depuse de: Urban Scope SRL, Elekra Invest și Intetra Elektronik.

După cum arată caietul de sarcini de la CNAIR, vor fi instalate echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, radare fixe pentru măsurarea vitezei, panouri de informare-avertizare, sisteme pentru monitorizarea și controlul rovinietei, cântărirea din mers a camioanelor și stații meteo cu senzori de polei. De asemenea, sistemul va include funcția ANPR pentru recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare.

Contractul prevede o perioadă de 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție. CNAIR nu a anunțat câștigătorul licitației, dar din contestație depusă de turci se poate deduce că ar putea fi Elektra ar. Decizia CNSC este așteptată în câteva zile, procedura aflându-se în faza concluziilor scrise.

„Obiectul contractului il reprezinta ”Sistem de monitorizare si informare asupra traficului si a condițiilor de circulație pentru Autostrada A1 București – Pitești, Autostrada A2 București – Cernavodă, Autostrada A3 București – Ploiești, DN 1 București – Ploiești”, în conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, arată documentația SEAP.

Contractul CNAIR pentru radare fixe pe autostrăzi ajunge la 100 de milioane de lei.
Contractul CNAIR pentru radare fixe pe autostrăzi ajunge la 100 de milioane de lei.

Te-ar putea interesa și: CNAIR caută o firmă de pază pentru un lot de pe Autostrada Transilvania. 5 oferte au fost deja depuse pentru contractul de 4 milioane de lei

Ce lucrări au fost scoase la licitație de CNAIR?

Pe Autostrada Soarelui, echipamentul modern de Sisteme Inteligente de Transport (ITS) va fi instalat pe tronsonul București – Cernavodă până la kilometrul 162. CNAIR vrea să amplaseze 66 de camere pentru detectarea incidentelor, 35 de camere mobile, 40 de camere de supraveghere video (CCTV), 8 stații meteo, 9 panouri cu mesaje variabile (VMS), un sistem de cântărire din mers și două echipamente cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație.

În ceea ce privește Autostrada A3 București – Ploiești, între șoseaua Petricani și intersecția cu DN1 Centura Ploiești, CNAIR vrea să instaleze 20 de bucle inductive, 42 de camere de detecție, 29 de camere pentru detectarea incidentelor, 16 camere de supraveghere video (CCTV), 4 stații meteo și 17 panouri cu mesaje variabile (VMS). Pe DN 1 București – Ploiești ar urma să fie montate 16 bucle inductive, 28 de camere de detecție incidente, 17 camere mobile, 7 panouri VMS.

Citește și: Construirea nodurilor rutiere de la Ionești, Dragoș-Vodă și Gruiu, pe autostrăzile care pornesc din București, a fost pusă pe pauză. CNAIR suspendă, din nou, licitația

Tags: