- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Mașina murdară crește consumul de combustibil. Titi Aur: Cu cât va fi mai lucioasă și mai frumoasă mașina va consuma mai puțin

17 Jan, 13:53 • Andrei Alina
Un studiu realizat în Marea Britanie a concluzionat că o mașină curată consumă cu până la 10% mai puțin combustibil decât una murdară, pentru că aerodinamica se îmbunătățește, pentru că se reduce frecarea cu aerul cauzată de praf.
Mașina murdară crește consumul de combustibil. Titi Aur: Cu cât va fi mai lucioasă și mai frumoasă mașina va consuma mai puțin

Mașina murdară crește consumul de combustibil, este rezultatul unui studiu realizat în Marea Britanie.

„Sunt tot felul de soluții, inclusiv pentru parbriz, ca să plece apa de pe el. O mașină, cu cât este mai lustruită și mai curată, cu atât are frecarea mai mică. Frecarea este un element care influențează consumul. Dacă este murdară, frecarea e mai mare.

Citește și: Prețul polițelor RCA a fost modificat din nou. Care sunt categoriile de șoferi care vor plăti mai puțin

 

Mașina murdară crește consumul de combustibil. Titi Aur: Cu cât va fi mai lucioasă și mai frumoasă mașina va consuma mai puțin

A întreține mașina, înseamnă și latura estetică, dar înseamnă și că vopseaua va rezista mai mult, va fi mai lucioasă și mai frumoasă și vom consuma mai puțin. Pe cale de consecință, mașina va merge mai repede“, a spus Titi Aur.

„Cultura automobilistică se reflectă în foarte multe lucruri. Începând de la accidente, de la ce fel de mașini își cumpără românii, de la cum se duc să învețe să conducă mașina, de la câte circuite se duc, la cum își spală mașina și cum sunt tentați să facă tot felul de lucruri etc. Toate acestea fac parte din cultura asta tehnică și din educație.

Citește și: Cod rutier 2024. Apare sensul giratoriu turbo, ce trebuie să ştie chiar şi şoferii experimentaţi

Nu o să  putem compara niciodată societatea din România cu cea din Anglia. Ei au un cu totul alt cult pentru automobil, înțeleg mult mai multe, au fost educați altfel, sunt ateliere de preparări de mașini la fiecare colț de stradă, sunt piste și circuite unde se duc și fac tot felul de teste și antrenamente. De exemplu, Ungaria are 20 de circuite, Franța are peste 200. Acolo se duc proprietarii de mașini și fac diferite lucruri. Este alt fel de educație,. La noi nu există așa ceva!“, a concluzionat Titi Aur potrivit dcnews.ro.