- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

România se îmbogățește cu 37 de trenuri electrice! Cine va suporta costurile de peste 52 de milioane de euro

28 Aug, 23:21 • Cornel Ghimeșan
Peste 52 de milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regională au fost destinate în vederea susținerii procurării a 37 de trenuri electrice destinate pentru 13 rute interregionale din România.
România se îmbogățește cu 37 de trenuri electrice! Cine va suporta costurile de peste 52 de milioane de euro

Peste 52 de milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regională vor fi investite în susținerea procurării a 37 de trenuri electrice destinate utilizării pe 13 rute interregionale din România. Această inițiativă a primit aprobarea Comisiei Europene în ziua de astăzi, conform informațiilor comunicate de Executivul european.

Citește și: ANAF bagă spaima în români! Decizia de ultimă oră care va schimba totul. Ce arată documentul pe care l-au dezvăluit recent

Elisa Ferreira, comisarul pentru coeziune și reforme, a exprimat că:

„Noile rame feroviare vor avea un impact pozitiv asupra întregii rețele de cale ferată din România. Sporirea frecvenței și a confortului călătoriilor, precum și stimularea utilizării trenurilor sunt importante pentru coeziunea teritorială și socială, facilitând accesul tuturor la locuri de muncă și la servicii publice. Acest lucru îmbunătățește sustenabilitatea transporturilor, contribuind astfel la tranziția verde. Politica de coeziune acționează împreună cu autoritățile române pentru a pune în aplicare obiectivele Pactului verde european.”

Introducerea acestor trenuri electrice de ultimă generație va conduce la o ameliorare a legăturilor și confortului călătorilor, având în același timp un impact pozitiv asupra reducerii emisiilor generate de mijloacele de transport. Cu o capacitate minimă de 300 de pasageri pe fiecare tren, această investiție va aduce îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește calitatea serviciilor feroviare de pe principalele coridoare feroviare interregionale deja electrificate, care leagă Bucureștiul de centrele de activitate regionale precum Arad, Cluj-Napoca, Constanța, Brașov, Timișoara, Iași, Galați, Craiova, Petroșani și Suceava. Aceste aspecte sunt evidențiate în comunicatul emis de Comisia Europeană.

ARF anunță achiziționarea a 12 trenuri pe hidrogen

PREMIERĂ în România! Asocierea Alstom-Linde Gaz a depus singura ofertă la licitația pentru 12 trenuri cu hidrogen, a informat economedia.ro. Contractul pentru această achiziție este în valoare de 800 de milioane de euro, fiind finanțat prin PNRR și trebuie semnat până la finele acestui an.

Autoritatea pentru Reforma Feroviară (ARF) a anunțat noua investiție și a declarat că livrarea noilor achiziții nu se va face mai târziu de august 2026.

„DESCHIDERE OFERTE LICITAȚIE RAME ELECTRICE ALIMENTATE CU HIDROGEN. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 31 iulie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în vederea deschiderii ofertelor depuse. Astfel, societatea care a depus documentația este Asocierea formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider) și Linde Gaz Romania S.R.L. (asociat).

Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.446.534.076,64 lei fără TVA și 4.168.505.273,28 lei fără TVA, în funcție de durata serviciilor conexe contractului – 15, respectiv 30 de ani, iar durata contractului va fi de 213 luni. Cele 12 automotoare vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate București – Pitești, cu extindere până la Piatra Olt – Craiova, București – Aeroportul Henri Coandă, București – Târgoviște, București – Pitești – Curtea de Argeș, contracte atribuite unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România.” a transmis luni, 31 iulie, ARF.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult