- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

România și Ungaria își unesc forțele pentru a construi autostrăzi care să lege cele două țări. Care este marele plan de infrastructură pentru unirea Ardealului de Ungaria

31 Aug, 10:19 • Constantin Cristina
Până la finalul anului 2026, o autostradă va conecta Nyíregyháza (oraș aflat la granița cu România) de Satu Mare. România și Ungaria vor să se unească prin autostrăzi.
România și Ungaria își unesc forțele pentru a construi autostrăzi care să lege cele două țări. Care este marele plan de infrastructură pentru unirea Ardealului de Ungaria

România și Ungaria își unesc forțele pentru a construi autostrăzi care să lege cele două țări. Conform planurilor guvernamentale, anunțate recent de la Budapesta, până la sfârșitul anului 2026, cu ajutorul cooperării cu Guvernul României, o autostradă va conecta Nyíregyháza (oraș aflat la granița cu România) de Satu Mare, a informat stiripesurse.ro.

Citește și: Numărul românilor milionari în dolari, în creștere! Statul român este la egalitate cu Columbia și depășește Ungaria

România și Ungaria își unesc forțele pentru a construi autostrăzi care să lege cele două țări. Care este marele plan de infrastructură pentru unirea Ardealului de Ungaria

Prima secțiune de autostradă, lungă de 28 km a fost deja începută de compania care se ocupă de proiect. Secțiune va fi construită în două etape între autostrada M3 și granița ungaro-română, cu o investiție de 175 de miliarde de forinți, a anunțat ministrul maghiar al Construcțiilor și Transporturilor, János Lázár.

Următoarea secțiune de autostradă va fi construită în continuare și va avea o lungime de 17,5 kilometri, fiind până la granița ungaro-română, având o investiție de 150-160 de forinți. Ministrul a mai adăugat faptul că, acest lucru va elimina obstacolul din calea cooperării economice și sociale dintrre cele două regiuni, cea maghiară și cea română.

De asemenea, vara trecută, toate investițiile au fost oprite, iar resursele Guvernului maghiar au trebuit să fie realocate „obiectivelor strategice”, a adăugat el. Astfel, cel mai important dintre aceste obiective va fi exploatarea caracterului Ungariei de „regiune de frontieră”, adică de a juca rolul de „țară punte” între culturile europene și asiatice la granița a două lumi, Est și Vest, Nord și Sud și, prin urmare, este foarte important să se conecteze diferitele regiuni ale Bazinului Carpatic, a subliniat Lázár.

România și Ungaria se unesc
România și Ungaria se unesc

Tot ministrul a mai spus că cea mai mare investiție de autostradă a Ungariei din ultimii ani a fost construcția autostrăzii Košice-Miskolc și ar dori să continue acest program prin conectarea Nyíregyháza de Satu Mare, dar și de Arad sau alte regiuni din zonă.

Importanța proiectului

Lăudând importanța construcției autostrăzii, primarul UDMR al municipiului Satu Mare, Gábor Kereskényi, a declarat că, pe partea română, a fost finalizat studiul de fezabilitate al secțiunii de autostradă de paisprezece kilometri care leagă granița și șoseaua de centură Satu Mare, săpăturile arheologice au fost finalizate, planul tehnic este în curs de pregătire și a început și procedura de expropriere.

Răspunzând la întrebarea unui jurnalist cu privire la trecerea frontierei ungaro-române, el a spus că guvernul ungar sprijină în mod expres aderarea României la Schengen și va lucra în timpul președinției ungare a UE de anul viitor pentru a se asigura că acest lucru poate fi realizat cât mai curând posibil.

Alte articole: România, cel mai semnificativ avans din UE în acest domeniu. Topul în care țara noastră a întrecut Germania, Franța, Slovacia și Ungaria