- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Românii au de pierdut tot mai mult din cauza neaderării la Schengen. Ștefan-Radu Oprea: „Fiecare Dacia Duster este cu 100 de euro mai scumpă”

30 Nov, 14:57 • Bumbeneci Diana
Fiecare Dacia Duster este cu 100 de euro mai scumpă pentru că nu suntem în Schengen. Ministrul Economiei, Ștefan Oprea susține că și la capitolul autoturisme avem mult de pierdut din cauza neaderării.
Românii au de pierdut tot mai mult din cauza neaderării la Schengen. Ștefan-Radu Oprea: „Fiecare Dacia Duster este cu 100 de euro mai scumpă”

Duster este mai scump din cauza faptul că nu suntem în Schengen! Pierdem 0,5% din PIB pe an pentru că nu suntem în Schengen. Acest lucru este susținut de ministrul român al Economiei, Ștefan-Radu Oprea, pentru ziarul bulgar Kapital, scrie agenția de presă Rador.

Duster, mai scump din cauza neaderării la Schengen

Ministrul Oprea a fost invitat la deschiderea conferinței bulgaro-române de la Ruse cu titlul „Europa unită – o cale pentru securitate economică și integrare durabilă”, acolo unde a purtat discuții importante alături de ministrul bulgar al Economiei și Industriei, Bogdan Bogdanov.

S-au dezbătut teme importante și cu europarlamentari, ambasadori și reprezentanți ai mediului de afaceri de pe cele două maluri ale Dunării. Scopul întâlnirii a fost acela de a se discuta deschis de către și cu oamenii de afaceri despre beneficiile ratate din cauza blocării aderării Bulgariei și României la Schengen.

Ai mai putea citi: Banca Centrală Europeană face anunțul momentului pentru toți românii care folosesc EURO! Se schimbă banii

Radu Ștefan Oprea, despre Duster
Radu Ștefan Oprea, despre Duster

Ministrul Ștefan-Radu Oprea a afirmat că “astăzi, România pierde 0,5% din PIB pe an pentru că nu este în Schengen. Dacă includem și timpul de așteptare al camioanelor la graniță, ele vor fi mult mai mari. Acestea nu sunt calcule exacte, dar vorbim și de competitivitatea afacerilor noastre.

Economiile bulgară și română nu ar trebui să fie economii „cu salarii mici”, ci să aducă valoare adăugată. În același timp, blocarea frontierei înseamnă că nici costurile afacerilor nu pot fi calculate la fel ca în țările occidentale.

Ce vreau să spun? Atunci când antreprenori greci vor să investească în nord, ei trebuie să facă calcule suplimentare cu privire la costuri din cauza faptului că Bulgaria și România nu sunt în Schengen.Are oare cineva în vedere și toate tonele de C02 generate de camioanele care așteaptă la graniță?

O variantă ar fi să facem toate camioanele electrice, dar cea mai eficientă cale este să intrăm în Schengen. Noi am îndeplinit toate criteriile de ani de zile. Comisia Europeană și Parlamentul European au recunoscut asta în mod repetat.”

Dacia Duster
Dacia Duster

Întrebat cum influențează opoziția Austriei relațiile economice româno-austriece, ministrul Oprea a spus: “Businessul austriac, precum și cetățenii, sunt interesați ca țara noastră să facă parte din Schengen. Voi da un exemplu foarte simplu.

România produce Dacia Duster, dar o vinde cu 100 de euro mai mult pentru cetățenii austrieci (și pentru toți ceilalți cetățeni europeni) care cumpără această mașină. Acești 100 de euro sunt calculați doar pentru timpul petrecut la coadă pentru export.

Bulgaria produce piese auto. Dacă calculăm timpul și costul pieselor care intră în Dacia Duster, produse în Bulgaria sau în alte părți ale Europei, prețul este mult mai mare decât poate fi de fapt în spațiul Schengen. Nu cred că cetățenii europeni merită asta. Totuși, se pare că guvernul austriac crede că ei ar trebui să plătească mai mult pentru fiecare produs care este fabricat în România și se vinde. Dar cred că blocada este o decizie politică.”

Vezi și: Electric Up – programul care aduce 480 milioane lei românilor. Sebastian Burduja: „S-au depus eforturi susținute din partea echipei Ministerului Energiei”

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult