- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Studiu: 94% dintre tinerii din România folosesc zilnic internetul şi sunt complet dezinteresaţi de participarea socială

31 Oct, 10:45 • Cornel Ghimeșan
Rezultatele Barometrului de Consum Cultural arată că 94% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani utilizează internetul zilnic. Astfel, tânăra generație din România se confruntă cu un nivel scăzut de toleranță și pare să fie tot mai puțin interesată de implicarea în viața socială. În același timp, încrederea în presă este în declin, cu mulți oameni punând mai multă încredere în știrile distribuite de prietenii lor pe rețelele de socializare.
Studiu: 94% dintre tinerii din România folosesc zilnic internetul şi sunt complet dezinteresaţi de participarea socială

Studiu: 94% dintre tinerii din România folosesc zilnic internetul şi sunt complet dezinteresaţi de participarea socială. Barometrul evidenţiază o creştere a utilizării internetului la 85% în 2022, faţă de 70% în 2019, iar procentul de utilizare a reţelelor de socializare a atins 88% în 2022, faţă de 79% în 2019. În rândul activităţilor practicate pe internet, s-au înregistrat o serie de creşteri semnificative: 26% dintre respondenţi au cumpărat cărţi, CD-uri, bilete la teatru, bilete la evenimente culturale etc. în 2022, faţă de 16% în 2019, 51% dintre respondenţi au vizionat filme sau programe TV difuzate online faţă de 27% în 2019, iar vizitarea website-urilor muzeelor, bibliotecilor, festivalurilor, teatrelor, paginilor cu evenimente culturale a crescut la 40% în 2022, de la 12% în 2019.

Tinerii din România folosesc zilnic internetul şi sunt complet dezinteresaţi de participarea socială

De asemenea, conform barometrului, la nivelul consumului cultural în spaţiul public, efectele pandemiei se resimt considerabil, singura creştere înregistrată fiind de 14 puncte procentuale pentru vizitarea monumentelor istorice sau a siturilor arheologice, cel puţin o dată pe an (59% dintre respondenţi în 2022, faţă de 45% în 2019). Scăderile semnalate în consumul cultural public sunt: participarea la spectacole de teatru de la 29% în 2019, la 20% în 2022, vizionarea de filme la cinematograf de la 35% în 2019, la 26% în 2022, mersul la bibliotecă pentru a citi/ împrumuta cărţi de la 28% în 2019, la 17% în 2022, vizitarea muzeelor, expoziţiilor sau galeriilor de artă de la 38% în anul 2019, la 30% în anul 2022.

Citeşte şi: Preţ carburanţi 31 octombrie 2023. O nouă ieftinire la benzină şi motorină, cât costă un litru

În ceea ce privește activitățile culturale desfășurate în spațiul privat, datele arată o creștere semnificativă a consumului de conținut audio-vizual. Consumul de muzică a crescut la 96% în 2022, față de 85% în 2019, în timp ce vizionarea programelor TV online a crescut la 97% în 2022, față de 92% în 2019.

În ceea ce privește activitățile online, s-au înregistrat creșteri semnificative. Un număr de 26% dintre respondenți au cumpărat cărți, CD-uri, bilete la teatru și bilete la evenimente culturale în 2022, față de 16% în 2019. De asemenea, 51% dintre respondenți au vizionat filme sau programe TV online, precum Netflix, HBO GO, Voyo etc., față de 27% în 2019. În plus, vizitarea website-urilor muzeelor, bibliotecilor, festivalurilor, teatrelor și paginilor cu evenimente culturale a crescut la 40% în 2022, comparativ cu 12% în 2019.

Citeşte şi: O femeie din SUA a pierdut 12 milioane de dolari la loto după ce a aruncat biletul la gunoi

„Barometrul de Consum Cultural 2022. Participare culturală şi perspective democratice” a fost lansat, duminică, de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC). Datele furnizate confirmă tendinţele identificate în perioada pandemiei, respectiv orientarea preponderentă a consumului cultural spre mediul online şi în spaţiul non-public.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult