Cu toate că destinațiile clasice din Europa rămân în continuare populare, orașe precum Baku, Belgrad și Stockholm devin tot mai interesante pentru români. Conaționalii noștri consideră că aveastă minivacanță de Paște este oportunitatea perfectă pentru o călătorie în afara țării. Anul acesta, apetitul pentru călătoriile în străinătate a rămas ridicat, iar zborurile către orașele din Europa s-au bucurat de o cerere substanțială.
Bruxelles, Paris, Milano, Londra sau Roma se află anul acesta în topul preferințelor românilor pentru vacanța de Paște. O noutate este interesul pentru orale atipice, precum Baku, Belgrad, Kos, Stockholm, Perugia, semn că preferințele de călătorie ale românilor devin mai variate.
În 2025 s-au remarcat și alte destinații noi în topul căutărilor, precum AbuDhabi, Istanbul sau Tel Aviv. Turcia a atras atenția călătorilor în mod special, asta pentru că de un an românii pot călătorii aici doar cu cartea de identitate.
Anul acesta, de Paște, prețul mediu pentru un bilet de avion dus-întors a fost de 246 de euro, în creștere cu 14% față de 2024, iar valoarea medie a unei rezervări s-a ridicat la 326 de euro. Cel mai ieftin bilet vândut a fost de 51 de euro, pe ruta Bacău – Roma, iar cel mai scump bilet pentru plecările din România a ajuns la 712 euro, pe ruta București – Lisabona.
Cei mai mulți dintre români și-au rezervat biletele de avion pentru vacanța de Paște cu o lună înainte de plecare, iar 30% dintre rezervări au fost făcute cu 2 – 3 luni în avans.
Majoritatea românilor au ales opțiunile de zbor accesibile, 67% dintre pasageri au optat pentru companiile low-cost, precum Wizz Air sau Ryanair. În schimb, 18% dintre români au preferat zborurile combinate, iar 14% au ales companiile de linie, precum Tarom sau Lufthansa.
Durata medie de ședere a vacanței de Paște este de aproximativ 10 zile, marcând o creștere față de anul trecut, când media era de 8 zile.
Opțiunea de adăugare a bagajului de cală a scăzut cu 41% față de anul trecut, iar serviciul Priority a înregistrat o scădere de 22%. În schimb, 8% dintre români au ales opțiunea de locuri alăturate, acest serviciu înregistrând o creștere de 23% în comparație cu anul 2024, arată libertatea.ro.