- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ursus și Timișoreana se confruntă cu o perioadă dificilă! Românii au renunțat să mai bea bere din cauza prețurilor ridicate în continuare

16 Jun, 14:06 • Constantin Cristina
Producătorul Ursus și Timișoreana se află într-o perioadă cu multiple provocări, dar continuă să se focuseze pe și mai multe investiții, mai exact pe investiția de 50 mil. euro de la Brașov.
Ursus și Timișoreana se confruntă cu o perioadă dificilă! Românii au renunțat să mai bea bere din cauza prețurilor ridicate în continuare

Ursus Breweries, liderul pieței de bere, trece printr-o perioadă mai dificilă. Scumpirile pe bandă rulantă i-au făcut pe români să reducă consumul de bere, afectând semnificativ cifra de afaceri a companiei, a informat zf.ro.

Citește și: Ursus Breweries il numeste pe Richard Heerink vicepresedinte Strategy & Insights

Ursus și Timișoreana se confruntă cu o perioadă dificilă! Românii au renunțat să mai bea bere din cauza prețurilor ridicate în continuare

Anul precedent, compania a obținut o cifră de afaceri de 2,79 miliarde de lei, echivalentul a 462 mil. euro, fiind în creștere cu peste 6% comparativ cu anul trecut, potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe.

Rezultatele slabe vin pe fondul scăderii volumului pieței de bere, mai precis cu 5%, fiind în continuare o perioadă dificilă pentru acest sector după ce în 2021 consumul a stagnat.

„Suntem într-o perioadă cu multiple provocări, iar efectele conflictului din Ucraina sunt vizibile în continuare, cu precădere în lanţul de aprovizionare. Totodată, inflaţia crescută pune presiune pe consumatori, diminuând bugetul pe care aceştia îl au disponibil pentru relaxare sau divertisment. Schimbările din anul precedent, cum ar fi creşterea costurilor materiilor prime şi ale serviciilor sau majorarea accizei pentru bere, se resimt în continuare în business”, spun reprezentanții companiei.

Ursus
Ursus

Reprezentanții companiei sunt de părere că pentru fiecare schimbare este necesar să existe suficient timp de implementare, dar și o colaborare strânsă între autorități și mediul de business.

Richard Heerink s-a alăturat echipei de conducere a Ursus Breweries în calitate de Vicepreședinte Strategy & Insights. În noul său rol, Richard va gestiona proiecte inter-funcționale și va asigura implementarea strategiei și ambițiilor firmei.

Ursus Breweries este cel mai mare producător de bere din România. Mărcile din portofoliul Ursus Breweries sunt: Timișoreana, Ciucaș, Peroni Nastro Azzurro, Kozel, Grolsch, Azuga, Pilsner Urquell, Asahi Super Dry, alături de marca de cidru Kingswood. În prezent, Ursus Breweries deține 3 fabrici de bere: în Brașov, Buzău și Timișoara și o mini-facilitate de producție în Cluj-Napoca. Compania face parte din Asahi Europe & International.

Alte articole: Producția de bere din România generează 1,1 miliarde de euro anual. Suntem, din acest punct de vedere, la același nivel cu Cehia și Portugalia