IT&C

Germanos: Smartphone-ul devine din produs de nisa un produs "mainstream"

10 decembrie 2008, ora 00:01, autor(i): Irina Crudu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
32InterviuGermanos2.jpg
Dimitris Blatsios, general manager Germanos, unul dintre principalii distribuitori telecom din Romania, a vorbit despre viitorul pietei de retail telecom si despre schimbarile in structura cererii, in randul consumatorilor.
DailyBusiness.ro: Ce pondere din afacerile retailerului Germanos provine din vanzarile de accesorii?
Dimitris Blatsios: In prezent, accesoriile reprezinta aproximativ 10% din vanzarile noastre, ca valoare, dar tendinta este de crestere, atat in valoare cat si in volum. Anul acesta, am depus mari eforturi in promovarea kit-urilor hands-free Bluetooth si acesta a fost unul dintre principalii vectori ai cresterii vanzarilor.

DailyBusiness.ro: Cum vedeti piata de accesorii in 2009?
Dimitris Blatsios: Ne asteptam, estimativ, la o crestere de 20% a vanzarilor de accesorii, anul viitor.

DailyBusiness.ro: Ce pondere din totalul terminalelor mobile vandute in primele noua luni sunt smartphone-uri?
Dimitris Blatsios: Vanzarile de smartphone au crescut, devenind din produs de nisa un produs de tip "mainstream", desi vanzarile nu reprezinta decat 7% din total, in acest moment. Producatorii fac eforturi de a lansa pe piata terminale tot mai performante, ceea ce ne face sa consideram ca cererea va creste rapid.

DailyBusiness.ro: Ce trenduri ati observat in primele noua luni in ceea ce priveste interesul consumatorilor vizavi de terminale mobile?
Dimitris Blatsios: Cele mai bine vandute telefoane mobile, ca volum, sunt cele in marja de preturi cuprinsa intre 90 si 120 de euro. Este vorba de terminale produse de mari nume mondiale, ce au camera foto de 1,3 pana la 2 Mpx, functii MP3, memorie extensibila, conectivitate Bluetooth etc. Tendintele pe piata terminalelor indica o puternica orientare catre tehnologii avansate - smartphone, camere foto/ video de mare rezolutie - primele telefoane mobile cu camera foto de 8Mpx sunt deja disponibile, multimedia, touchscreen si altele.



DailyBusiness.ro: Germanos a inceput, in mod activ, sa vanda si pentru Romtelecom. Ce schimbari a adus aceasta transformare in strategia Germanos?
Dimitris Blatsios: Germanos este binecunoscut ca retailer telecom si de tehnologie, asa ca produsele si serviciile Romtelecom se pliaza foarte bine pe pozitionarea noastra. Sa nu uitam ca si Romtelecom si Germanos fac parte din acelasi grup telecom.

DailyBusiness.ro: Sefii Romtelecom si Cosmote au anuntat ca vor modifica designul magazinelor proprii si mai mult, pentru a scoate in evidenta ofertele comune. Germanos va fi unul dintre lanturile de magazine afectate de aceste modificari?
Dimitris Blatsios: Legat de rebrandingul magazinelor Romtelecom, care are ca efect, printre altele, cresterea vizibilitatii Cosmote in aceasta retea, un asemenea rebranding nu se va produce si pentru Germanos. Reteaua de retail Germanos este binecunoscuta ca fiind specializata in telefonia mobila, plus ca oricum Cosmote are deja o expunere semnificativa in magazinele noastre, la fel ca si Romtelecom, de altfel.

DailyBusiness.ro: Ce planuri aveti pentru 2009? Ce schimbari va aduce noul an in ceea ce priveste preferintele consumatorilor
Dimitris Blatsios: In conformitate cu planurile de dezvoltare si lansarea de noi produse ale principalilor producatori de telefoane mobile, tendintele pe piata terminalelor indica o puternica orientare catre tehnologii avansate.

DailyBusiness.ro: Aducerea iPhone in Romania de catre Orange a modificat cu ceva preferintele consumatorilor?
Dimitris Blatsios: Nu, din ce am putut remarca deocamdata.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 22 Octombrie 2021, 11:53
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter