- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Nokia centralizeaza serviciile software ale companiei sub un nou brand

29 Aug, 16:40 • Redactia DailyBusiness
Nokia a lansat astazi portalul Ovi, noul nume de marca al companiei pentru serviciile sale de Internet, totodata diversificandu-si aria de expertiza si adaugand in portofoliul sau de produse o gama mai variata de servicii de Internet, au spus oficiali ai producatorului de telefoane mobile finlandez.
Nokia centralizeaza serviciile software ale companiei sub un nou brand

Ovi este portalul catre serviciile de Internet Nokia, inclusiv Nokia Music Store, Nokia Maps si N-Gage.

Ovi permite utilizatorilor sa acceseze retele sociale, comunitati si continut existent si functioneaza, totodata, ca un portal pentru serviciile Nokia.

Ca parte din Ovi, Nokia a lansat serviciile Nokia Music Store si N-Gage, care permit utilizatorilor sa testeze si sa achizitioneze muzica unor artisti, respectiv jocuri realizate de nume cunoscute din industrie, dar si continut exclusiv, disponibil numai la Nokia.

Serviciul de download ale jocurilor N-Gage este disponibil pentru telefoanele din seria S dar si pentru cele mai noi din seria N. Jocurile pot fi downloadate cu preturi cuprinse intre 6 si 10 euro, a scris presa internationala.

Serviciul de muzica Nokia Music Store intra in concurenta directa cu iTunes al companiei Apple, permitand posesorilor de telefoane mobile Nokia sa downloadeze pe mobile ori direct pe computer milioane de melodii sub format WMA. Acest serviciu va deveni disponibil in al patrulea trimestru al anului. Descarcarea unei melodii va costa 1 euro, in timp ce un album va costa 10 euro.

Tot sub Ovi se afla si Nokia Maps, serviciul de navigatie care pune la dispozitie harti, ghiduri de orase si multe alte tipuri de continut pentru dispozitive mobile compatibile. In umatoarele luni, Nokia intentioneaza sa imbogateasca gama de servicii disponibila prin Ovi, au anuntat oficiali ai companiei.

In cadrul evenimentului Nokia Go Play de la Londra, Olli-Pekka Kallasvuo, presedintele Nokia, a prezentat portalul Ovi si noile servicii Nokia pentru utilizatori si a vorbit despre planurile companiei in calitatea sa de furnizor de servicii pe Internet: „Tendinta industriei este de a integra experiente web, iar Ovi reprezinta viziunea Nokia in ceea ce priveste convergenta dintre Internet si industria mobilitatii”, a spus acesta.

„In acest moment, am grupat toate serviciile noastre intr-un singur portofoliu de marca – Ovi by Nokia. In urmatoarele 12 luni, veti asista la introducerea pe Ovi a unor elemente noi pentru interfata cu utilizatorul, a unor serii de servicii si comunitati web in premiera”, a adaugat Olli-Pekka Kallasvuo.

Nokia a raportat vanzari de 12,6 miliarde de euro in trimestrul doi, in crestere cu 28%, si o cota de piata de 38%. Profitul net a urcat cu 148%, la 2,82 miliarde euro, comparat cu trimestrul doi al lui 2006.