- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

McCann Erickson si Leo Burnett contesta Grand Effie-ul castigat de GMP

21 May, 11:11 • Redactia DailyBusiness
Adrian Botan, reprezentant al McCann Erickson, si Razvan Matasel de la Leo Burnett contesta modul in care s-a jurizat editia de anul acesta a premiilor Effie 2008, si sustin ca agentia GMP a fost favorizata, intr-o scrisoare deschisa adresata organizatorilor festivalului.
McCann Erickson si Leo Burnett contesta Grand Effie-ul castigat de GMP

„Consideram ca premiile acordate Timisoreana in categoriile Alcoholic Drinks si Sustained Success trebuie reatribuite clientului Ursus Breweries, si nu agentiei GMP, care a castigat pitch-ul abia in 14 martie 2007”, se arata in scrisoarea semnata de Adrian Botan, director de creatie regional pe Europa Centrala si de Est McCann Erickson si Razvan Matasel, head of planning, Leo Burnett.

„Conform regulamentului, in cazul in care exista mai multi coautori, ar trebui sa existe o intrare mixta si in niciun caz lucrarea nu ar trebui submisa din partea unei singure agentii. Este de notorietate publica faptul ca strategia si spoturile de imagine Timisoreana au fost concepute de catre agentia Lowe, sub directoratul creativ al lui Mihai Coliban”, se mai arata in scrisoarea semnata de cei doi.

Ei au declarat ca „GMP a conceput si dezvoltat integral un singur spot dintre cele rulate in 2007 de Timisoreana”.

Botan si Matasel au mai afirmat ca „materialul creativ care insoteste Gold Effie-ul chiar in catalogul Effie este realizat de Lowe & Partners, si nu de catre GMP. Daca aceasta procedura a fost urmata de clientul Unilever pentru lucrarea ’99 de pete’, care a fost conceputa intr-o alta agentie decat cea de implementare, nu intelegem de ce nu a fost respectata si pentru toate intrarile Timisoreana.

Cei doi publicitari cer o recalculare a punctajelor lucrarilor finaliste, in toate categoriile, in conformitate cu borderourile semnate de jurati, in prezenta membrilor din comitet si a autorilor acestui document, pentru a inlatura orice discutie legata de modul de introducere a notelor juratilor in computer, relateaza NewsIn.

„Credem ca este periculos sa se creeze un precedent prin care munca unei agentii poate fi insusita de catre o alta in competitii de creatie sau eficienta, in urma unei schimbari a agentiei care gestioneaza contul”, au mai declarat acestia.

Felix Tataru, managing partner GMP, a considerat acuzatiile neitemeiate, si o lipsa fair-play din partea lui Botan si Matasel.

„Effie a devenit, din pacate, teatrul frustrarilor celor care nu au castigat cat ar fi vrut. Sa fim oare surprinsi de atitudinea celor doua multinationale in fata a inca unei agentii independente care castiga la Effie?” – se intreaba reprezentantul GMP.

„Consider ca este un atac lipsit de fair-play din partea celor doi, ca raspuns la dovada noastra de fair-play dovedit in seara galei cand am invitat agentia Lowe pe scena, dupa ce la categoria ‘Sustainned Succes’, colegul meu Teodor Cucu, strategul implicat pe contul Timisoreana a spus ‘multumim Lowe pentru primii doi ani’. Multumirile sunt evident pentru platforma pe care acestia au creat-o pentru Timisoreana si pe care GMP a continuat sa comunice cum a stiut mai bine”, a declarat Felix Tataru.

GMP Advertising si brandul Timisoreana al Ursus Breweries au obtinut, in cadrul Galei Effie Romania 2008, cele mai multe premii, adjudecandu-si astfel distinctia Grand Effie 2008.

Editia locala a premiilor Effie este un proiect derulat de International Advertising Association (IAA) in parteneriat cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si organizat pentru al doilea an consecutiv de agentia Millenium Communications.