- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Premiera pe piata locala de publicitate: Primii 5 advertiseri opereaza bugete nete aproape egale

28 Sep, 00:01 • andra.gheorghe
Criza a schimbat fata publicitatii. Advertiserii gigant, obisnuiti pana acum 2-3 ani sa pompeze in promovare peste 20 mil. euro net, si-au taiat din avant. In timp ce marii FMCG-ului, Procter&Gamble si Unilever, "rup" din bugete, operatorii telecom, mai atenti si economi decat in anii cand economia "bubuia", se apropie vertiginos de primele pozitii ale topului investitorilor in publicitate. Vezi in articol valorile nete ale celor mai mari conturi.
Premiera pe piata locala de publicitate: Primii 5 advertiseri opereaza bugete nete aproape egale

DailyBusiness.ro va propune o trecere in revista a celor mai mari conturi de media operate pe piata locala in 2010, in valori nete verificate cu importanti oameni din industrie.

Este prima data cand observam o diferenta atat de mica intre conturi„, spun specialistii din agentiile de media.

Procter&Gamble (P&G) este, si anul acesta, cel mai mare investitor in publicitate din Romania. Brandurile din portofoliul companiei, ca Ariel, Tide, Head & Shoulders, Always sau Pampers, sunt sustinute in prezent cu un buget de media net estimat de specialisti la 15 milioane euro. Contul a scazut considerabil in volum anul acesta, in conditiile in care in urma cu 2-3 ani ajungea si la peste 20 milioane euro.

Potrivit celor mai recente date ale AlfaCont, firma care monitorizeaza investitiile brute (in functie de preturile de lista) ale advertiserilor locali, P&G este compania care a cheltuit in primele 5 luni ale anului cel mai mult pe publicitate, peste 122 milioane euro. Insa de la net la brut este o diferenta ca de la cer la pamant, rate-cardurile neavand nicio relevanta pe o piata „reglementata” puternic de discounturi.

Liderii pietei de telecom, Orange si Vodafone, opereaza in 2010 bugete apropiate, estimate in piata la 13 -15 milioane euro fiecare.

Pe langa campaniile pe TV, care „fura” grosul banilor, operatorii telecom directioneaza milioane de euro in outdoor, fiecare bugetand si cel putin 1 milion euro pentru Internet.

Contul de media al Unilever se ridica in 2010 la valori cuprinse intre 12 si 14 milioane euro. Proprietarul brandurilor Dero, Dove, Rexona, Rama sau Lipton a cheltuit si el mai cu masura fata de anii trecuti, cand opera bugete aproape de 20 milioane euro.

Rate-card-ul intocmit de AlfaCont plaseaza Unilever pe pozitia a doua in topul advertiserilor locali, cu investitii brute de 84,3 milioane euro in primele 5 luni ale anului.

Cosmote se apropie cu viteza de liderii telecomului, Orange si Vodafone. In 2010, compania are un buget de media estimat de specialisti la 12-13 milioane euro.

Datele AlfaCont pe primele 5 luni ale anului plaseaza Orange pe pozitia a treia in topul advertiserilor, cu cheltuieli brute de 76,9 milioane euro, iar Vodafone pe patru, cu rate-card-uri in valoare de 72,2 milioane euro.

Cosmote este plasat de Alfa Cont pe locul 7, cu un buget brut de publicitate care s-a ridicat la 58,7 milioane euro in ianuarie-mai 2010.