MEDIA & MARKETING

Primul an cu ordonanta anti-rebate: Cifrele de afaceri ale agentiilor de media s-au prabusit

10 iunie 2014, ora 18:33 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
ads.jpg
An greu pentru agentiile de media din Romania. Potrivit cifrelor publicate de Ministerul de Finante, in 2013, marile agentii au suferit de pe urma ordonantei anti-rebate, initiata anul trecut de Guvern si publicata in Monitorul Oficial fara ca industria sa fie consultata.

Ordonanta spunea ca serviciile de publicitate se factureaza direct catre client, nu catre agentie. Mai precis, aceasta viza scoaterea in afara legii asa-numitului „rebate” - banii care se intorc de la furnizor la agentii si clienti. 

Unele companii de media au suferit anul trecut scaderi de zeci de milioane de euro. Primele doua din top, Media Investment (parte a The Group) si McCann Erickson au coborat de la 50 de milioane de euro, la aproximativ 30 de milioane. Si profitul a coborat. Daca Media Investment facea in 2012 un profit de 1,8 milioane de euro, un an mai tarziu compania a raportat un profit de 826.000 de euro.

Initiative Media, parte a grupului Lowe, a avut un profit constant, dar a avut de asemenea o scadere a cifrei de afaceri, de la 36,6 milioane de euro in 2012, la 21,7 milioane in 2013. Cea mai mare scadere din piata a fost a companiei Mec Romania, care a avut un minus de 60% a cifrei de afaceri, de la 22 de milioane de euro, la 8,4 milioane, potrivit Paginademedia.ro.



Citeste si Cum sa ingropi o industrie: Piata de publicitate la un an dupa Ordonanta 25
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 29 Septembrie 2020, 12:28
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter