MEDIA & MARKETING

Puterea portofelului. Peste 1.500 de romani isi schimba benzinaria, detergentul si iaurtul pentru a boicota o televiziune

18 august 2014, ora 00:04, autor(i): DailyBusiness.ro   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
tele.jpg
Semnatarii unei petitii online se angajeaza sa nu mai cumpere carburanti de la Petrom, detergent Ariel sau iaurt Danone, pentru a boicota un post de televiziune unde sunt promovate aceste produse. Care ar putea fi efectele acestei campanii ce se extinde cu rapiditate in social media?

Dupa condamnarea la inchisoare a lui Dan Voiculescu, loviturile impotriva trustului patronat de familia acestuia vin una dupa alta. Cu sediul “confiscat”, alungata din Manastirea Nicula si din restaurantele McDonald's din Timisoara, Antena 3 este acum in vizorul unei campanii online, menita sa o loveasca indirect acolo unde doare mai tare: incasarile din publicitate.

O petitie online intitulata “Boicot Antena 3” isi propune sa stranga semnaturi din partea celor “nemultumiti de prestatia Antenelor din trustul Intact al lui Dan Voiculescu, care si-au facut un obicei din linsajul mediatic al persoanelor si institutiilor care-l cerceteaza si judeca pe Dan Voiculescu”.

Autorul petitiei adauga ca “acelasi linsaj mediatic” se exercita si asupra celor care se opun demolarii institutiilor statului de drept si subordonarii justitiei clasei politice aflate la putere.

“Drept urmare, semnatarii acestei petitii se angajeaza sa nu mai cumpere marfuri de la firmele listate mai jos, firme care-si fac publicitate prin trustul Intact si fac un apel la toti cetatenii cinstiti sa procedeze la fel, pana cand acest trust de presa va renunta la practicile linsajului mediatic”,se mai mentioneaza in petitie.

Lista celor 36 de firme mentionate in petitie include nume mari precum P&G, Unilever, Coca-Cola HBC Romania, McDonald’s, Danone, Carrefour, Lidl, Dacia, OMV Petrom si Romtelecom.



Jurnalista Mona Dirtu apreciaza intr-un comentariu pe pagina sa de Facebook, in legatura cu aceasta petitie, ca boicotul poate fi o solutie.

“Cand statul si breasla se dovedesc neputincioase, ce alta putere pot avea eu, ca cetatean? Puterea portofelului. Imi pare rau de jurnalistii buni de la Intact, pe cativa dintre ei ii stiu binisor. Dar si mai rau imi pare de oamenii crucificati in emisiunile Antenei 3 si de meseria mea, pe care o vad batjocorita in fiecare zi”, spune Mona Dirtu.

In opinia sa, acesta este primul protest care apasa intr-adevar o parghie. “Daca 100.000 de oameni schimba de azi benzinaria, detergentul, deodorantul, hamburgerul, iaurtul, ciocolata si pastila de durere de cap, s-ar putea sa va doara, dragi CEO care aveti printre valorile inscrise pe site respectul, responsabilitatea, profesionalismul, grija fata de comunitate”, continua Mona Dirtu.

Jurnalista, care este in prezent storytelling consultant & writing coach la Storyline, ofera si cateva sfaturi despre cum cei interesati de petitie ar putea face ca oamenii cu putere de decizie din companiile mentionate sa nu vada “cu ochi buni” faptul ca dau reclama la Antena 3.

“Faceti ce credeti. Dati share, dati-le mailuri, dati-le telefoane, puneti hashtag-uri, schimbati-va poza de cover, orice”, mai spune Mona Dirtu in postarea de pe pagina sa de Facebook.

Precedentul Avon

La momentul de fata este greu de anticipat ce efecte ar putea avea boicotul initiat online impotriva companiilor care isi fac reclama la Antena 3 si celelalte televiziuni din trustul Intact.

Cert este ca petitia atrage tot mai multi semnatari si este promovata intens pe canalele social media precum Facebook.

Si chiar daca numarul semnatarilor la momentul editarii articolului nu depaseste 2.000, fiind cu mult sub cel al telespectatorilor televiziunilor patronate de familia Voiculescu, aceasta petitie nu este tocmai de neglijat.

La inceputul anului trecut, Avon a decis sa isi retraga spoturile de la emisiunea “Acces Direct” de la Antena 1, din cauza continutului editiei din data de 4 februarie, pe care l-a considerat ca fiind “un derapaj fata de valorile in care brandul Avon crede”.

Tot atunci, Paginademedia.ro facea public un articol intitulat "Se poate mai jos? Jeg pe TV, la propriu, la Acces Direct. Ceara Ioanei Tufaru, in prim-plan" in care descalifica editia de luni a emisiunii Acces Direct de la Antena 1.

Portalul de stiri media a atras atentia asupra companiilor care au avut reclame luni pe slotul orar al difuzarii acestei emisiuni si care si-au asociat imaginea cu emisiunea respectiva.  In acest caz, Avon a renuntat la difuzarea de spoturi doar in cadrul emisiunii Acces Direct, continuandu-si parteneriatul cu Antena 1.

Singura impotriva tuturor

Analistul media Iulian Comanescu mentioneaza la randul sau ca strategiile precum iesirea in strada a Antenei 3 s-ar putea intoarce impotriva lui Mihai Gadea si a celorlalti realizatori pe termen mediu.

"Paradoxal, prin baile de multime pe care le-a facut, Antena 3 ramane singura impotriva tuturor. E drept, postul era si pana acum detestat de o mare parte a societatii romanesti, ca si fondatorul lui – de departe, cel mai antipatic mogul. Insa avea, cel putin, sustinerea PSD si a lui Victor Ponta. Or tocmai aici s-a petrecut, duminica, ceva", remarca analistul pe blogul sau.

Acesta spune ca oamenii Antenei au trait, probabil, momente de euforie atunci cand s-au vazut inconjurati de sustinatori, in strada, dar chiar in acele momente s-au transformat intr-un "prieten incomod pentru PSD", fiindca s-au desfasurat pe terenul partidelor politice, si nu al media. "Care media, pentru Victor Ponta, inseamna mai ales un aliat comod, pe nume Sebastian Ghita. La ce i-ar servi aceluiasi Victor Ponta o creatura nabadaioasa, proaspat decapitata, dar cuprinsa de complexe de superioritate si ambitii de a fi mai mult decat este?", intreaba retoric analistul.

Rating in crestere 

In ciuda campaniilor "orchestrate" impotriva sa, Antena 3, post infiintat in urma cu 9 ani, continua sa domine topul canalelor de stiri, avand cea mai mare audienta din randul acestora. 

Totodata, acest post se mentine pe profit. Potrivit datelor de la Ministerul Finantelor, Antena 3 SA a raportat anul trecut un profit net in scadere cu 13%, pana la 740.000 de lei, si afaceri de peste 71 de milioane de lei.

Antena TV Group, companie ce opereaza celelalte televiziuni ale trustului Intact, a anuntat la randul sau rezultate in crestere pe primele sase luni, atat la nivel de audienta cat si la nivelul incasarilor.

"Cifra de afaceri a anului trecut s-a apreciat cu 18% fata de anul precedent, cunoscand o noua crestere de 10% in primele sase luni din 2014", au spus recent reprezentantii Antena Group.
 
Potrivit lor, cresterile au continuat si pe parcursul lunii iulie. "Antena 1 isi apreciaza cu 22% cota de piata in prime time, inregistrand, in iulie, cresteri pe toate intervalele orare. Antena Stars este postul cu cele mai importante cresteri de audienta, de peste 100% pe majoritatea segmentelor zilei. Euforia isi apreciaza cota de piata pe publicul feminin comercial, iar ZU TV are o ascensiune rapida pe piata canalelor muzicale", au precizat reprezentantii Antena Group.

Compania Antena TV Group SA a inregistrat anul trecut un profit net de 9,2 milioane de lei, la afaceri de un sfert de miliard de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor.

Citeste si Experimentul Antena 3: Cat de puternic poate deveni un post de televiziune 
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ion Popescu a spus:
21/08/2014 11:07
O prostie pe care nu inteleg de ce o promovati...eu voi consuma doar produse care isi fac reclama la Antena 3...sa vedem ce mai zic initiatorii petitiei :))

Apropo...firmele respective au reclama peste tot...deci daca vad o reclama de-a unei firme aici pe dailybusiness...nu trebuie sa ma accesez site-ul? cata prostie...
 
adi popescu a spus:
04/09/2014 13:02
nu pot sa ma alatur acestei campanii, ca o parte dintre companiile alea chiar au produse bune pe care le consum.

pe de alta parte, eu am initiat un alt boicot: nu mai cumpar nimic care ii aduce bani direct in buzunar infractorului voiculescu. deci nu mai cumpar painea si produsele savoria, lactatele sanlacta, ziarul jurnalul si nici nu ma mai uit la canalele antena.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 05 August 2020, 09:42
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter