- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Tabloidele dicteaza pe piata locala a presei scrise

04 Dec, 15:38 • Redactia DailyBusiness
Tabloidul Libertatea continua sa fie cel mai cumparat cotidian din Romania, cu vanzari medii zilnice de peste 211.000 exemplare, potrivit ultimelor masuratori Brat din iulie-septembrie 2008, in timp ce pe segmentul de quality conduce Jurnalul National, cu putin peste 54.000 de exemplare vandute zilnic, adica doar un sfert din vanzarile Libertatea.
Tabloidele dicteaza pe piata locala a presei scrise

Libertatea a pierdut totusi 7% din vanzarile masurate in aprilie-iunie, cand vanduse zilnic 228.000 exemplare.

Pozitia a doua in topul celor mai vandute publicatii nationale este ocupata tot de un tabloid, Click!, care a vandut in medie circa 132.000 exemplare zilnic, potrivit celor mai recente masuratori Brat, cu 5% mai mult decat in aprilie-iunie, cand vanduse zilnic aproximativ 125.000 exemplare.
[img=37]Topul cotidienelor[/img]
Pe locul trei s-a situat Cancan, tabloidul editat de Publimedia, cu vanzari medii zilnice de 106.800 exemplare, in iulie-septembrie, si el in crestere cu 14% fata de intervalul aprilie-iunie, cand a vandut zilnic circa 93.000 de copii.

Locul 4 in clasamentul publicatiilor dupa vanzari se afla Gazeta Sporturilor (Gsp), cotidian sportiv editat de Intact, care a vandut in iulie-septembrie peste 89.000 de exemplare in medie zilnic, mai putin cu 11% fata de aprilie-iunie, cand inregistrase vanzari medii zilnice de peste 100.000 de exemplare.

Rivalul Gsp, Prosport s-a clasat pe 5, cu circa 56.500 exemplare zilnice vandute potrivit ultimelor date Brat, cu un procent mai putin decat in lunile aprilie-iunie, cand vanduse in medie 57.500 de exemplare pe zi.

Primul quality intrat in topul vanzarilor pe pozitia a sasea este Jurnalul National, editat de Intact, cu circa 54.700 exemplare vandute zilnic in iulie – septembrie, cu 18% mai putin decat in aprilie – iunie, cand raportase vanzari medii zilnice de aproximativ 67.000 de copii.

Pe sapte s-a clasat cotidianul quality al Societatii R, Romania Libera, care s-a vandut in medie cu 51.500 de copii pe zi in ultima perioada masurata de Brat, rezultat similar cu cel din aprilie-iunie, urmat pe opt de o alta marca Ringier, Evenimentul Zilei, cu circa 47.000 de copii zilnice vandute in intervalul iulie-septembrie. Vanzarile Evenimentul Zilei au scazut si ele cu 6% fata de aprilie-iunie, cand raporta in jur de 50.000 de copii vandute zilnic.

Pozitia a noua este ocupata de quality-ul Adevarul, editat de Adevarul Holding, care a vandut in medie peste 37.000 de exemplare zilnic in iulie – septembrie, cu 30% mai mult decat in aprilie-iunie (peste 28.000 de copii).

Gandul, cotidianul quality editat de Publimedia s-a clasat pe pozitia 10 in topul celor mai vandute publicatii nationale, cu vanzari medii zilnice de 20.000 de exemplare, cu circa 14 procente mai putin decat in aprilie – iunie (peste 23.000 copii vandute in medie pe zi).

Publicatiile business, in crestere

In fruntea celor mai vandute publicatii business in intervalul iulie- septembrie s-a clasat saptamanalul detinut de Intact, Saptamana Financiara, cu vanzari medii pe aparitie de peste 35.000 de exemplare, in crestere cu 8 procente fata de aprilie – iunie (32.500 copii).
[img=35]Topul publicatiilor de business[/img]
Cea mai bine vanduta publicatie de business, dupa Saptamana Financiara este saptamanalul Capital, cu circa 31.000 de exemplare vandute pe aparitie in iulie – septembrie, in crestere cu 4% fata de aprilie-iunie (putin peste 29.000 exemplare).

Business Magazin, saptamanal editat tot de Publimedia, a inregistrat vanzari de circa 11.000 de copii pe aparitie, potrivit celor mai recente masuratori Brat, similar cu cele din aprilie – iunie.