- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

BRAT: Softpedia a fost cel mai vizitat site romanesc in ianuarie

13 Feb, 13:15 • Redactia DailyBusiness
Cel mai vizitat site romanesc in ianuarie a fost Softpedia.com, cu circa 2,3 mil. clienti unici, urmat de ClubAfaceri.ro, cu circa 1,85 mil. si de Neogen.ro cu un numar de 1,28 clienti unici, conform sistemului de masurare a audientei on-line al BRAT.
BRAT: Softpedia a fost cel mai vizitat site romanesc in ianuarie

Un client unic, in definitia BRAT, este un calculator de pe care un site este accesat cel putin o data in perioada monitorizata.

Ca numar de afisari, in luna ianuarie a condus detasat portalul Neogen.ro, cu un numar de peste 127 de milioane de afisari. Acesta a fost urmat de portalul eJobs.ro, care a atras un numar de circa 38 mil. afisari si de ProSport.ro, circa 30 mil. afisari.

Cele mai multe vizite a atras GSP.ro, 6,42 milioane, aproape la egalitate cu Neogen.ro, 6,41 milioane vizite. Pe locul trei s-a clasat Softpedia.com, cu un numar de 5,68 milioane vizite. In definitia BRAT, o vizita este o serie de una sau mai multe afisari pentru un anumit vizitator. O vizita se incheie cand perioada dintre doua afisari consecutive depaseste 30 de minute.

Organismul de auditare media BRAT a lansat primele rezultate ale Studiului de Audienta si Trafic Internet in luna octombrie a lui 2007, pentru un numar de 146 de site-uri romanesti. In luna ianuarie au fost publicate rezultatele pentru circa 200 de site-uri, conform datelor publicate de organismul de auditare.

Conform Trafic.ro, sistem de auditare online detinut de NetBridge Development, in luna ianuarie site-urile care au inregistrat cel mai mare numar de vizitatori au fost GSP.ro (3,24 milioane), Trilulilu.ro (2,72 milioane) si ProSport.ro (2,67 milioane). In prezent, pe primul loc in Trafic.ro se situeaza jocul online Conquiztador.ro, care a acumulat in ianuarie un numar de 2,29 mil. vizitatori, insa din top lipsesc Softpedia sau Neogen.

BRAT este o asociatie non profit a editorilor, agentiilor si clientilor de publicitate. In prezent BRAT are peste 230 de membri si ofera industriei de publicitate informatiile necesare in tranzactionarea spatiului publicitar pentru presa scrisa si, prin SATI, pentru Internet.

Oficialii BRAT au spus ca incepand cu aprilie-mai 2008, vor fi disponibile pe langa rezultatele de trafic si rezultatele unor studii sociodemografice ale site-urilor. „Acesta se bazeaza pe un studiu offline, ce va oferi informatii despre structura si dimensiunea universului utilizatorilor de internet din Romania, pe un studiu online, realizat pe un esantion reprezentativ pentru utilizatorii online din Romania precum si pe datele de trafic masurate prin sistemul SATI”, conform Arinei Ureche, director general BRAT.