- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Cum afecteaza criza afacerile hotelurilor de 5 stele din Bucuresti

19 Nov, 00:01 • elena.olteanu
Criza economica globala, ale carei efecte sunt vizibile in aproape toate industriile, pare sa atace si afacerile hotelurilor de 5 stele din Bucuresti. Gradul de ocupare si volumul de nopti de cazare ar putea inregistra o scadere anul acesta, ca urmare a micsorarii numarului oamenilor de afaceri straini care calatoresc in Capitala.
Cum afecteaza criza afacerile hotelurilor de 5 stele din Bucuresti

Pe piata hoteliera din Bucuresti, 90% din turistii care viziteaza Bucurestiul vin in scop de business, iar restul de 10% in scop de leisure (relaxare – n.r.), insa incepand cu anul viitor hotelierii sunt rezervati in a face estimari pe fondul crizei mondiale.

Reprezentantii hotelurilor JW Marriott, Howard Johnson Grand Plaza si Intercontinental au explicat pentru DailyBusiness.ro cum evolueaza activitatile lor in aceasta perioada si au facut estimari pentru 2009.

„Probabil ca pana la o restabilizare a economiei mondiale, numarul turistilor in interes de afaceri va fi in scadere, sau cel mai probabil durata sejurului se va micsora”, a declarat Gratiela Badicu, director de vanzari si marketing la Howard Johnson Grand Plaza.

„Pana acum, ponderea oaspetilor veniti pe segmentul leisure a fost in crestere constanta de cateva procente in fiecare an. Speram ca trendul sa se mentina, insa nu putem avea aceasta certitudine pentru ca, pe fondul crizei mondiale si a cresterii preturilor la combustibili (implicit al costului calatoriei cu avionul), acest trend ar putea fi stopat”, au spus reprezentantii hotelului de 5 stele Intercontinental din Capitala.

In ceea ce priveste previziunile pentru numarul de turisti de business care vor sosi in 2009, hotelul JW Marriott asteapta o usoara scadere, insa reprezentantii sai spun ca este inca devreme pentru a se pronunta mai concret in aceasta privinta.

Pentru anul 2008, reprezentantii Howard Johnson sustin ca gradul mediu de ocupare va fi usor mai scazut decat in anul 2007. Pentru 2009, reprezentantii hotelului de lux spera ca gradul de ocupare sa ramana stabil.

Turbulentele economice mondiale ar putea interveni in sens negativ la nivel de volum de nopti de cazare generat de catre turistii straini care vin in interes de afaceri in Capitala, si implicit la nivel de venituri generate din acest segment, insa nu si la gradul de ocupare, potrivit reprezentantilor Intercontinental.

[quote=Intercontinental]Pentru anul 2009 estimam o consolidare a cifrelor inregistrate in 2008[/quote]
Reprezentantii Intercontinental sunt de parere ca nu se vor inregistra cresteri majore in ceea ce priveste turismul de business in cadrul hotelului, evolutie ce se va reflecta si in activitatea celorlalte unitati concurente.

Segmentul de business va ramane in continuare motorul turismului in Bucuresti

Tinand cont de faptul ca Bucurestiul nu este o destinatie de leisure din motive de infrastructura si promovare slaba, principala metoda de a realiza venituri din turism ramane segmentul de business.

„In ceea ce priveste potentialul de dezvoltare a diferitelor segmente de piata in cadrul hotelului nostru, cel de business ramane majoritar, avand posibilitati de extindere usor previzibile, Romania fiind o destinatie emergenta”, sustin reprezentantii Intercontinental.

[quote= Oficialii JW Marriott]Totul depinde de cat de repede se vor redresa economiile tarilor de origine ale oamenilor de afaceri straini, dar depinde si de cum vom sti noi, ca economie, sa „performam”[/quote]
In privinta masurilor care se vor lua pentru a evita eventualele scaderi ale gradului de ocupare, operatorii hotelieri din Bucuresti sustin ca in prezent o scadere drastica a tarifelor nu ar fi relevanta pentru profitabilitatea business-ului.

„Tarifele au inceput deja sa scada in comparatie cu anul trecut, insa este foarte periculos ca tarifele sa mai scada, cel putin pe piata de 5 stele, pentru ca daca nu va fi cerere, daca oamenii nu vor mai calatori, scaderea tarifelor va fi inutila si cu pierderi pe termen lung pentru hotelieri”, au spus reprezentantii Intercontinental.

„Scaderea tarifelor nu este un factor relevant in acest moment, in cazul in care se preconizeaza o scadere a calatoriilor in interes de afaceri. Promotii avem si vom avea si in anii urmatori. Suntem deja canalizati pe un sistem de fidelizare al clientilor, iar serviciile hotelului sunt ca intotdeauna un punct forte in mentinerea lor si atragerea de clienti noi”, a conchis Gratiela Badicu de la Howard Johnson.