- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Dupa ce clientii i-au spus ca are brandul \”invechit\”, Tarom face prima campanie de imagine din istorie

24 Sep, 12:10 • Redactia DailyBusiness
Tarom a prezentat joi seara prima campanie de imagine din istoria liniei aeriene. Campania va demara la finalul acestei luni si se va derula printre altele pe TV, radio si outdoor pana pe 25 decembrie. De ce era nevoie de aceasta campanie? Conform unui studiu, atributul cu care brandul era asociat cel mai des era "invechit".
Dupa ce clientii i-au spus ca are brandul \invechit\, Tarom face prima campanie de imagine din istorie

Campania integrata de comunicare se va derula sub sloganul „Drumul ne formeaza, dar destinatia ne defineste”.

[dbvideo=489]
Tarom a alocat pentru aceasta campanie circa 0,3% din cifra de afaceri. Anul trecut, operatorul a inregistrat venituri de 191 mil. euro, ceea ce ar situa valoarea campaniei de imagine la aproximativ 570.000 euro.
[img=898][/img]
Compania romaneasca opereaza sub numele Tarom de 56 de ani, insa a fost infiintata acum 90 de ani. „Un brand cu o asemenea istorie risca sa fie perceput ca fiind conservator, asa cum o demonstreaza studiile de cercetare”, spune Ruxandra Brutaru, directorul general al companiei, care adauga ca „alianta cu SkyTeam, orientarea companiei catre segmente de public mai tanar si noua campanie de comunicare vin sa schimbe aceasta perceptie si sa ajute la construirea imaginii actuale a brandului Tarom, care este un brand contemporan, modern”.

Imaginile spotului TV arata clar o orientare spre tineri din partea companiei. Astfel, dupa ce a inceput sa concureze low-costurile prin ofertele speciale din acest an, acum linia aeriana incepe sa si comunice direct tinerilor, un public mai degraba orientat spre low-cost-uri.

De altfel, in cercetarea de piata se arata ca publicul actual al Tarom este compus majoritar din persoane de peste 35 ani si venituri de peste 4.000 lei.

Campania a fost realizata pe baza studiilor de cercetare calitativa si cantitativa asupra imaginii brandului Tarom in randul consumatorilor din Romania, studii care au relevat punctele tari, punctele slabe si oportunitatile brandului, la nivel local. Astfel, cercetarea arata ca marca are creata baza, fiind lider in perceptia romanilor la atribute importante, precum linie aeriana cu traditie, companie de incredere, curse la ore convenabile, brand familiar, dar este perceput ca un brand invechit.

Dezvoltata in colaborare cu grupul de comunicare Ogilvy, campania va cuprinde spot TV, machete de presa, spot radio, campanie interactiva, outdoor si indoor, proiect special in cinema si campanie de relatii publice.

In primele 7 luni ale anului 2010, compania Tarom a transportat peste 1,1 mil. de pasageri, iar gradul mediu de incarcare a fost de 61%, in crestere cu peste 8 puncte procentuale fata de perioada similara a anului trecut.

Pentru anul 2010, compania estimeaza peste 2 milioane de pasageri transportati si un grad de incarcare de peste 60%.