- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Studiu: Dacia, cel mai valoros brand romanesc

13 Dec, 09:44 • Redactia DailyBusiness
Dacia este cel mai valoros brand romanesc, fiind evaluat la 387,4 mil. euro in cadrul unui studiu cu privire la cele mai puternice branduri autohtone, realizat de catre compania de consultanta Brandient si firma de cercetare D&D Research pentru revista Business Week Romania.
Studiu: Dacia, cel mai valoros brand romanesc

Pe urmatoarele locuri in clasament s-au situat BCR (355,6 mil. euro) si BRD (208 mil. euro).

Modelul folosit pentru calcularea valorii brandurilor aplica principiul „royalty relief”, adica economia pe care o face un proprietar de brand prin faptul ca nu trebuie sa plateasca o licenta pentru folosirea marcii, potrivit autorilor studiului.

In continuarea topului s-au mai clasat Petrom-86 mil euro, Sensiblu-82 mil euro, Rompetrol- 72 mil. euro, Cristim-62 mil. euro, Asirom- 60 mil. euro, Altex-59 mil. euro si Domo-41 mil. euro.