AUTO

Laszlo Borbely propune coalitiei amanarea taxei auto

23 ianuarie 2012, ora 11:08, autor(i): Adrian Negrescu   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Laszlo-Borbely2-mare.jpg
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely (foto), a propus coalitiei guvernamentale ca taxa auto de prima vanzare pentru masinile inmatriculate inainte de ianuarie 2007 sa fie suspendata pentru circa un an. In acest interval va fi platita numai taxa de poluare auto, pentru masinile nou inregistrate.

Propunerea a fost prezentata  in sedinta coalitiei de guvernare si ar putea fi introdusa prin ordonanta de urgenta.

 "Ministrul a cerut reanalizarea Legii privind taxa auto si amanarea cu aproximativ un an, pana la 1 ianuarie 2013, a articolului care impune plata taxei de prima vanzare pentru masinile inregistrate inainte de 1 ianuarie 2007", relateaza surse oficiale, citate de Mediafax.

"Motivul invocat a fost ca, desi noua taxa a fost anuntata cu mai multe luni in urma, proprietarii de masini vechi nu au inteles complet sistemul si nu au avut, astfel, timp suficient sa isi vanda autovehiculele. Un alt argument a fost acela ca foarte multe persoane vor sa vanda masinile vechi, insa taxa pe care trebuie sa o achite cumparatorul depaseste de multe ori valoarea autovehiculului", au mai spus sursele citate.  



Avocatii contactati de DailyBusiness.ro au declarat, recent, ca taxa auto este neconstitutionala pentru ca incalca principiul retroactivitatii legii.

"Legea incalca dreptul de proprietate si principiul neretroactivitatii legii, pentru ca impune plata taxei auto si pentru masinile inmatriculate inainte de 2007", a declarat avocatul Gheorghe Piperea, unul dintre juristii care s-a implicat activ in sustinerea celor care au dat in judecata statul.

In esenta, controversata prevedere impune tuturor proprietarilor de automobile care le-au cumparat inainte de 2007 (momentul la care a fost aplicata prima taxa auto), sa plateasca taxa de poluare in momentul in care vor dori sa o instraineze.

“Mai simplu spus, statul vrea sa platim o taxa pentru o masina care am cumparat-o acum 5-10 ani. Este ridicol si ilegal. La ce preturi sunt acum in piata auto, ar insemna sa platesti o taxa mai mare decat pretul masinii", a explicat avocatul.

Avocatul Marius Simion declara, anterior, ca se asteapta ca Executivul de la Bruxelles sa reia procedura de infrigement la adresa Romaniei in cazul taxei auto. El considera ca, de fapt, “statul cauta sa castige timp pentru a nu inapoia banii celor care au fost obligati sa plateasca o taxa ilegala”.

Intre timp, se inmultesc procesele deschise de proprietarii de masini. “Sunt numeroase procese deschise in toata tara, iar majoritatea s-au incheiat cu sentinta la care ne asteptam – statul a pierdut si trebuie sa inapoieze banii”, a declarat avocatul Marius Simion. 

Potrivit avocatului, pe rolul tribunalelor se afla, in prezent, peste 40.000 de cauze in care proprietarii de autovehicule solicita restituirea taxei auto.

“Eu am castigat deja doua procese de inmatriculare fara plata taxei, inca de la primul termen”, ne-a declarat Marius N, proprietar de masini. “Daca vrei sa scapi de plata taxei, gasesti o puzderie de avocati in tot Bucurestiul, care sa te ajute, bineinteles contra cost. Sunt cabinete care s-au specializat numai pe asta. De asemenea, pe internet sunt forumuri specializate care te invata, pas cu pas, ce sa faci pentru a-ti inmatricula masina fara sa platesti taxa sau sa dai statul in judecata pentru recuperarea taxei”, a mai spus acesta.

Deciziile se bazeaza pe hotararea Curtii de Justitie de la Luxemburg  care a decis, in dosarul Nisipeanu, ca taxa pe poluare prevazuta de legislatia romana, astfel cum a fost modificata inclusiv in decembrie 2009, este contrara dreptului Uniunii Europene si a respins cererea Guvernului de limitare in timp a efectelor hotararii acestei instante.

Procesul Iulian Nisipeanu vs Romania a inceput dupa ce cetateanul roman a dat in judecata statul la Tribunalul Gorj, pentru a-si recupera taxa de 4.431 de lei platita pentru inmatricularea unui autovehicul de ocazie. Automobilul, inmatriculat in Germania in anul 1997, are o capacitate cilindrica de 1 597 centimetri cubi si respecta norma de poluare Euro 2.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
O.L. a spus:
23/01/2012 13:20
Pai da... parcul de masini confiscate ale finantelor este burdusit cu auto inmatriculate inainte de 2007... :)
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 28 Ianuarie 2022, 11:06
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter