LIFESTYLE, NEW MEDIA

Cati romani se joaca online si pe mobil si cat cheltuiesc pentru aceasta?

22 martie 2016, ora 18:53 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Smartphone-ul tău îţi poate spune unde vei fi, nu numai unde ai fost.jpg
Aproximativ 60% dintre utilizatorii de internet cu vârsta peste 18 ani își petrec timpul liber jucând jocuri online, pe diferite device-uri sau pe mobil, fiind motivați mai ales de dorința de a scăpa de grijile de zi cu zi (timp de așteptare sau sentimente negative), dar și din dorința de a-și dovedi abilitățile.

Din acest segment, 80% dintre utilizatori preferă să se joace de pe mobil, iar din procentul celor care aleg să se joace online, 73% aleg să se joace pe rețelele de socializare, reiese din cel mai recent studiu realizat de Starcom MediaVest Group, despre online gaming.


Persoanele care preferă să se joace predominant online sunt atât bărbați, cât și femei, în special din intervalul 25-34 de ani.  Acestea joacă în medie 2,9 jocuri online, în special pe website-uri specializate sau rețele de socializare.

Fiecare sesiune de jocuri durează în medie o oră. Userii preferă să se joace de pe laptop/desktop sau smartphone, în special după-amiaza și seara.
Pe parcursul unei săptămâni, internauții se conectează la internet cu scopul de a se juca de aproximativ 7 ori. 

Acțiunea de a se juca online este, mai degrabă, o activitate solo, adaugă studiul. Jocurile pentru care optează utilizatorii sunt în principal cele gratuite, cele mai multe din categoria puzzle-urilor, jocurilor educaționale, de dezvoltare a aptitudinilor sau AdventureQuest.


46% dintre jucători aleg să se joace online pe website-uri din străinătate, în timp ce numai 24% aleg website-uri românești. În afară de jocurile de pe Facebook, ei optează cel mai des pentru site-urile gameforge.com, goodgamesstudios și computergames.

Dintre platforme, cei mai mulți se joacă pe Xbox, Steam, PlayStation, GamersGate.
Persoanele care preferă cel mai mult să se joace pe mobil, pe diversele jocuri instalate ca aplicații, fac parte în special din categoria de vârstă 18-34 de ani.

Acestea joacă în medie 3 jocuri, frecvența fiind aproape zilnică. Însă, spre deosebire de jucătorii online, ei petrec 30 de minute sau mai puțin pentru o sesiune de joc. Această categorie preferă să se joace acasă, în mijloacele de transport sau la muncă, și mai puțin în contexte sociale.


Jocurile preferate sunt cele gratuite, printre care Candy Crush, Angry Birds, Diamond Dash, Fruit Ninja sau Temple Run 2.

Doar unul din 10 utilizatori alege să plătească pentru jocurile de pe mobil.
Atât persoanele care aleg să se joace online, cât și pe mobil menționează că sunt dispuse să primească reclame în timpul jocului, atât timp cât jocurile sunt gratuite, susțin o cauză socială sau au alte beneficii ce pot fi folosite direct în joc.

Online Gaming este cel mai recent infografic din seria HumanGraphExperience realizat de Starcom MediaVest Group și singurul studiu despre jocurile video realizat la nivel urban. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 2.563 de persoane din mediul urban, utilizatori de internet, cu vârste peste 18 ani.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Miercuri, 28 Septembrie 2016, 11:19
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter