LIFESTYLE

Cum percepem oferta de mancare "sanatoasa" a restaurantelor

12 iulie 2012, ora 11:40 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
restaurantbio.jpg
Oferta actuala de mancare sanatoasa a restaurantelor este perceputa ca neapetisanta, scumpa si nesatioasa, conform unui studiu realizat la cererea Unilever Food Solutions (UFS).

Studiul a aratat faptul ca persoanele care iau masa in oras sunt interesate de o varietate mai mare de optiuni sanatoase in meniuri si stiu ce ar trebui sa contina o masa adecvata. In opinia respondentilor, o masa sanatoasa cuprinde ingrediente pregatite pe gratar sau la abur (94%), multe legume (82%) si nu are multe grasimi (85%).

Acelasi studiu a subliniat ca mai mult de jumatate dintre cei chestionati isi caracterizeaza comportamentul alimentar ca fiind nesanatos cand iau masa in oras.

87% dintre respondenti afirma insa ca si-ar dori sa aiba la dispozitie mai multe optiuni sanatoase in meniuri si ca nu le aleg pe cele deja existente pentru ca acestea sunt scumpe (78%) si nu par gustoase (63%), iar mai mult de jumatate dintre ei le considera nesatioase.



Unilever Food Solutions propune mici schimbari care nu modifica radical savoarea preparatelor, ci fac mancarea sanatoasa mai atractiva si accesibila pentru consumatori, iar pe cea mai putin adecvata ceva mai sanatoasa.

Pe termen lung, aceste mici schimbari pot avea un impact considerabil asupra starii de sanatate a celor ce iau masa in oras. Un exemplu concret este acela ca, daca jumatate din populatia Bucurestiului ar consuma timp de 1 an, cartofi copti in loc de cartofi prajiti, cantitatea de grasime care ar fi evitata depaseste 1,5 tone.

In ultimele studii, ne-am concentrat asupra perceptiei pe care oamenii o au cand vine vorba de mancarea sanatoasa. Rezultatele arata ca oamenii nu sunt atrasi de optiunile sanatoase existente in meniuri. O alta informatie alarmanta o reprezinta statistica Organizatiei Mondiale a Sanatatii, privind rata ascendenta a obezitatii, spune Maria Gavrilescu, channel marketing leader UFS Romania.

La nivel global, 66% dintre cei care iau frecvent masa in oras si-ar dori versiuni ceva mai sanatoase ale felului de mancare preferat, iar 58% dintre respondentii romani au declarat ca sunt dispusi sa inlocuiasca o parte a meniului cu un fel mai sanatos.

In opinia celor chestionati, intre schimbarile pe care restaurantele ar trebui sa le adopte pentru a face meniurile mai sanatoase se numara folosirea unor ingrediente proaspete, pregatirea preparatelor pe gratar si oferirea unor feluri de mancare cu continut scazut de grasimi.

Studiul a fost realizat in martie 2012 de IMAS Marketing si Sondaje pentru UFS pe un esantion de 300 de respondenti cu varste intre 18 si 64 de ani, din Bucuresti, care iau masa in oras cel putin o data pe saptamana pentru micul dejun, pranz sau cina. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit peste medie (peste 1.500 lei/luna) si educatie medie si superioara.

Raportul pe plan global al UFS a fost realizat in conformitate cu o cercetare BrainJuicer, in parteneriat cu Salt PR, pe baza unui chestionar aplicat unui numar de 5.000 de oameni din 10 tari (SUA, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia, Turcia, Polonia, Africa de Sud si Indonezia), care mananca in oras cel putin o data pe saptamana.

Unilever Food Solutions este divizia de solutii gastronomice a companiei Unilever, care se adreseaza bucatarilor din 74 de tari. La nivel global, compania are 4.700 de angajati.

Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 16 Decembrie 2019, 13:21
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter