TURISM

Rezervarea online a vacantelor. Este pretul initial acelasi cu pretul final?

19 mai 2017, ora 00:25 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
foto: stocksnap.io
foto: stocksnap.io
Din ce în ce mai mulți consumatori folosesc serviciile online pentru a-și rezerva vacanțele. În 2015, 19% din cererile primite de Centre s-au referit la vacanțe. De multe ori, realitatea a arătat că o ofertă aparent bună nu reprezintă în final un real câștig pentru consumatori!

Rețeaua Centrelor Europene a Consumatorilor (ECC-Net) lansează raportul "Rezervarea online a vacanțelor: este prețul inițial prețul final?". 

ECC-Net dorește să sporească gradul de conștientizare a consumatorilor cu privire la posibilele creșteri ale prețurilor în timpul procesului de rezervare a vacanțelor. Pentru a te ajuta să nu fii prins pe picior greșit, ECC-Net publică 10 sfaturi pentru a evita surprizele neplăcute atunci când rezervi vacanța pe Internet.

Creșterea prețului în timpul rezervării online. Ce rezultă din Raportul ECC-Net?
Diferențele de preț între momentul inițial al rezervării și momentul plății finale există și sunt mult mai frecvente în ceea ce privește călătoriile aeriene. În majoritatea acestor cazuri, creșterea prețurilor este legată de:
  • Taxele de administrare
  • Taxe pentru utilizarea cardurilor de credit
  • Taxe pentru pasagerii care efectuează check-in.

10 sfaturi pentru a nu avea surprize neplăcute când rezervi vacanța online
 
  • Prețurile trebuie să fie indicate incluzând toate taxele obligatorii într-un mod clar încă de la începutul procesului de rezervare
  • Verifică dacă sunt incluse servicii suplimentare. Unele din acestea sunt incluse în preț, iar altele nu și, de exemplu, dacă ai nevoie de mic dejun sau de un bagaj de cală, s-ar putea ca prețul final să crească.
  • Nu te grăbi atunci când faci rezervări online pentru că de cele mai multe ori nu vei putea anula rezervarea după ce ai finalizat-o. Verifică politicile de anulare.
  • Asigură-te că "funcția date flexibile" nu este presetată, dacă nu ai nevoie de un asemenea serviciu.
  • Asigurare? Află ce primești! Dacă nu ai nevoie de o asigurare suplimentară, este bine să citești ce tipuri sunt incluse pentru a evita să le plătești în cazul în care nu-ți sunt necesare.
  • Căsuțele deja bifate nu sunt permise în UE, așa că fă o reclamație dacă găsești așa ceva în timpul procesului de rezervare.
  • Ai grijă că în anumite cazuri pot fi adăugate taxe pentru utilizarea cardului de credit și caută informații despre acest lucru.
  • Fă capturi de ecran pentru tot ce rezervi. Acestea te vor putea ajuta în cazul în care ai probleme ulterior, de exemplu, dacă prețul final este mai mare decât cel de la începutul rezervării.
  • Verifică de două ori înainte de a finaliza rezervarea. Citește cu atenție toate datele afișate pentru că orice modificare făcută ulterior, după rezervare, s-ar putea să poată fi făcută numai contra cost.
  • Verifică-ți e-mailul pentru a vedea dacă ai primit confirmarea rezervării. Uneori, aceste mesaje pot intra în căsuța cu SPAM/Junk Mail.

Sfaturi ECC-NET pentru comercianți
  • Evidențiați-vă ca modele de urmat – urmați diverse tipuri de bune practici
  • Utilizați o politică de indicare a prețurilor transparentă și completă
  • Asigurați un serviciu de relații cu clienții rapid și folositor
  • O marcă de încredere serioasă vă poate face site-ul mai atractiv și poate duce la creșterea încrederii consumatorilor
  • Clienții satisfăcuți vor împărtăși experiențele lor pozitive online cu alți consumatori
Bine de știut
Pe lângă proiectul comun al ECC-Net privind rezervările online de vacanță, Comisia Europeană și autoritățile pentru protecția consumatorilor din statele membre ale UE au efectuat, în octombrie 2016, o analiză coordonată a 352 de site-uri de comparare a prețurilor și rezervări de călătorie în UE și au publicat un comunicat de presă pe 7 aprilie 2017. O actualizare se va face în iunie 2017 cu privire la neregulile care au fost corectate.



Rețeaua Centrelor Europene a Consumatorilor (ECC-Net) este formată din 30 de centre din toate cele 28 de state membre ale UE, Islanda și Norvegia. Centrele oferă informații, sfaturi și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere. Rețeaua îi ajută pe cetățeni să se asigure că drepturile lor de consumatori sunt respectate și să profite de avantajele Pieței Interne.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Materialele zilei din TURISM
10 octombrie 2017, ora 23:07 in Turism | 281 vizualizari | 0 comentarii
Ce faci cand se anuleaza un zbor sau falimenteaza compania aeriana
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Luni, 23 Octombrie 2017, 03:43
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter