- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

6 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci la noul loc de munca

28 Apr, 00:02 • traian.badulescu
Vorbeste pe limba noilor colegi si solicita feedback - sunt doua din metodele de a te integra intr-un colectiv nou de munca. Afla si ce nu ar trebui sa faci pentru a te adapta la noul job.
6  lucruri pe care nu ar trebui sa le faci la noul loc de munca

Nu te poti adapta peste noapte la noul loc de munca, ai nevoie de timp si de rabdare pentru ca lucrurile sa se intample asa cum iti doresti, a declarat Monica Dona, manager in cadrul companiei de resurse umane Lugera & Makler.

Aceasta a mentionat pentru DailyBusiness.ro 6 lucruri pe care un angajat NU ar trebui sa le faca la noul loc de munca.

1.Nu vorbi despre cum se facea la fostul loc de munca.

2. Nu iti ascunde greselile. Incearca sa discuti cu noii tai colegi pentru a vedea cum se poate remedia greseala.

3. Nu te erija in expert. Este de preferat ca atunci cand nu stii ceva sau cand ai dubii, sa intrebi.

4. Nu te imbraca prea casual daca toti colegii tai se imbraca office.

5. Incearca sa nu fii presant, chiar daca tendinta fireasca atunci cand mergi intr-un loc nou este sa te imprietenesti rapid.

6. Nu le da colegilor tai motive sa se planga de tine: vino la timp, ofera-ti suportul, impartaseste idei, nu gasi scuze si, daca este posibil, nu iti lua zile libere.

5 metode despre cum sa te adaptezi la noul job

1. Vorbeste pe limba noilor colegi. E firesc ca atunci cand iti schimbi locul de munca sa vii cu un un set de deprinderi de comunicare si relationare, insa e important sa iti iei un ragaz de cateva zile de analiza, pentru a vedea cat de bine se potrivesc acestea in noua echipa.

2. Ascultata, intelege si invata. Discutiile informale iti ofera un minim de date pentru a intelege noua organizatie, insa pentru a iti face o parere obiectiva ai nevoie de mult mai mult timp si de mult mai multe opinii.

3. Informeaza-ti seful ori de cate ori crezi ca este necesar si solicita feedback atat acestuia, cat si colegilor tai.

4. Studiaza procedurile. Perioada de inductie este foarte importanta pentru a intelege fluxul din birou si pentru a iti cunoaste noii colegi, dar si pentru a face o prima impresie celor cu care vei lucra.

5. Pune intrebari si ia notite. Nimanui nu ii place sa fie deranjat pentru acelasi lucru de mai multe ori.