- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

O romanca a investit 65.000 euro intr-un instrument de management al performantei

06 Dec, 15:57 • karina.popescu
Antreprenoarea Gina Calagiu a lansat, dupa o investitie de 65.000 euro, un instrument de management al performantei in organizatii, care ar avea ca rezultat cresterea afacerii prin implementarea unui sistem de „work life balance” si de motivare a angajatilor. Kit-ul este conceput atat pentru angajatii de la nivelurile de executie, cat si pentru middle si top management. Citeste mai jos in ce consta acesta.
O romanca a investit 65.000 euro intr-un instrument de management al performantei


Conceptul PAAS
(Planifica, Actioneaza, Analizeaza, Selecteaza) de creare de
obiceiuri in 10 minute alocate saptamanal,
care st
a la baza instrumentului denumit
Agenius, a
fost creat si brevetat de Gina Calagiu, antreprenor roman si
consultant strategic cu peste 18 ani de experienta in afaceri si cu
un portofoliu care include mai multe afaceri in domenii precum
oil&gas, HoReCa, consultanta, cu un total de peste 200 de
angajati si o cifra de afaceri de peste 15 milioane de euro.


Modelul functioneaza
in doua etape: definirea strategiei si executia strategiei. PAAS
indeamna –

Planifica ce vrei sa faci/saptamanal – 2’,
Actioneaza inteligent/zilnic, Analizeaza diferentele/saptamanal – 6’
si Selecteaza ceea ce ai experimentat, ti-a placut, a functionat/
saptamanal -2’.

Pentru definirea strategiei, KIT-ul
include o harta strategica care utilizeaza un model de management
strategic adaptat pentru viata personala/profesionala, o fisa de
analiza strategica prin care se seteaza si monitorizeaza indicatorii
de performanta si un instrument sub forma de agenda pentru etapa de
ac
tiune. In etapa
de actiune se aleg pe
rand 2-4 actiuni din
Planul general si se parcurge
saptamanal modelul PASS.

“Agenius a aparut ca o solutie pentru
o provocare pe care mi-am asumat-o de cand am inceput
antreprenoriatul – cum pot creste performanta afacerii si, in acelasi
timp, sa fac ceva remarcabil pentru sanatatea angajatilor. Acest
instrument reprezinta experienta mea personala in ceea ce inseamna
cresterea unor afaceri performante, prin aplicarea unor sisteme reale
de management al performantei, al timpului si managamentului de
proiect. Finalizarea proiectului a durat doi ani, in care am lucrat
cu o echipa mixta de experti, cu o medie de 15 ani de practica
in management strategic, managementul performantei, resurse umane,
psihologie si comunicare”, a declarat Gina
Calagiu
.

Principalele beneficii pe care acest
instrument promite ca le aduce organizatiilor sunt sporirea
productivitatii la nivel individual, de echipa si departamental si
reducerea gradului de stres organizational.

Instrumentul permite o evaluare
constanta a indeplinirii indicatorilor de preformanta, mentinerea
ritmului in atingerea obiectivelor si formarea obisnuintei
angajatilor de a-si planifica si atinge obiectivele prin metoda pas
cu pas.

Inainte de lansarea
pe piata, a fost testat in companii nationale si multinationale din
telecomunicatii, HoReCa, retail, industria bancara, FMCG, agro sau
industria medicala, cu rezultate dovedite pentru esantioanele
implicate.

[img=3521]Gina Calagiu[/img]DailyBusiness.ro a stat de vorba cu
Gina Calagiu, pentru a afla costurile investitiei in acest
instrument, estimarile de business in primul an de la lansare, precum
si modalitatile de achizitie a acestuia.

DailyBusiness.ro: Cum ati promovat instrumentul in mediul corporate, sau, daca e prea
devreme, ce strategie de marketing aveti pentru ca acest instrument
sa fie „adoptat” de cat mai multe companii?


Gina Calagiu
: In
anul 2012 strategia de marketing a vizat testarea produsului, motiv
pentru care am alocat in mod gratuit peste 500 de instrumente Agenius
in companii mari, nationale si multinationale, din domenii precum
telecomunicatii, HoReCa, retail, industria bancara, FMCG, agro sau
industria medicala, cu rezultate dovedite pentru esantioanele
implicate.

Obiectivul nostru a fost sa obtinem cat mai multe
feedback-uri despre modul in care ar putea fi “adoptat” produsul
si totodata sa intelegem ce imbunatatiri pot fi adaugate la editia
din 2013.

In urmatorul an,
2013, avem in vedere canale precum direct marketing, parteneriate la
diferite evenimente si conferinte pe teme de HR, managementul
performantei si antreprenoriat. De asemenea, PR-ul este o componenta
importanta a strategie de marketing pentru a consolida pozitionarea
produsului in piata.


DB: In ce consta achizitia acestui
instrument, practic? (Cat va costa, cum va putea fi achizitionat
etc.)

GC: Intregul kit
Agenius (agenda, harta strategica, calendarul, jurnalul de seara) va
costa 56 euro. Acest cost, transformat intr-un program de dezvoltare
personala continua pentru 1 an de zile, inseamna o investitie de 15
centi/zi. Canalul de vanzare pentru 2013 va fi in mod direct prin
consultantii Agenius.

Avem in vedere
dezvoltarea unui canal alternativ de vanzari prin traineri si coachi.
Agenius este un instrument care poate ajuta in cuantificarea
rezultatelor in urma stabilirii obiectivelor in sesiunile de training
si coaching.

DB: La cat s-a ridicat investitia in
acest proiect?

GC:Investitia
initiala in Agenius a fost de minim 65.000 euro insemnand dezvoltarea
conceptului, design & branding. Nu este insa inclus aportul
consultantului strategic care a coordonat intregul proiect de la
momentul zero pana la lansare, de asemenea, investitia in marketing
care va fi majora in anul 2013.

DB: Ce vanzari estimati ca veti avea in
primul an de la lansare?

In primul an de la
lansare ne-am propus sa intram in cel putin 50 de companii si sa avem
10.000 de utilizatori.

DB: Cine credeti ca va apela in mai
mare masura la Agenius, cei din categoria middle, top management sau
angajatii obisnuiti?

GC: Un angajat
obisnuit poate sa foloseasca Agenius cel putin pentru a distinge ceea
ce este important fata de ceea ce este urgent. Managerii pot folosi
Agenius pentru a deprinde obiceiul de genera planuri de actiune,
pentru a monitoriza in mod constant progresul, pentru a analiza
rezultatele si pentru a selecta ceea ce a functionat.



DB: Ce ii lipseste
mediului corporativ de azi, in privinta managementului performantei?


GC: Fiecare
organizatie are plusurile si minusurile ei, nu putem trage o
concluzie general valabila. Cred totusi ca motivatia angajatilor este
un aspect foarte important si rar intalnit, indiferent ca este mediu
corporativ sau mediu antreprenorial. Demotivarea adesea vine din
faptul ca angajatii nu au obiective clare si nu sunt obisnuiti sa
foloseasca indicatori ca sa isi masoare realizarile
si sa se bucure
de progresul lunar.

DB:La prima vedere, pare destul de
complicat/complex si probabil ca multi se gandesc ca va fi destul de
greu sa se tina de acest plan. Ati luat in calcul si acest aspect?

GC: Modul in care
Agenius poate fi folosit este foarte diferit de la un utilizator la
altul. Agenius are 4 niveluri de utilizare incepand cu nivelul 1 in
care poti face diferenta intre important si urgent pana la nivelul 4
in care stii ce vrei, actionezi inteligent, analizezi ce iti place,
te bucuri saptamanal de progres si sarbatoresti lunar progresul.


Nu avem asteptarea
ca cineva sa poata folosi de la bun inceput Agenius la potentialul
lui maxim. Cu siguranta Agenius va fi descoperit pe masura ce un
utilizator il acceseaza si isi da seama ca ii livreaza rezultate.

Nici nu recomandam
sa fie folosit din prima integral, ci pas cu pas, de la simplu la
complex pentru a nu abandona planul inainte de a intra in joc.