Diverse

Cercetătorii din Coreea de Sud au creat „orezul de vită”. Ce este și cât costă produsul care ar putea ajunge curând în magazine

16 Mar, 19:01 • Adrian Popovici
Cecertătorii sud-coreeni au creat „orezul de vită”, boabe folosite pentru cultivarea celulelor de origine animală și care conține cu aproximativ 8% mai multe proteine și cu 7% mai multe grăsimi decât orezul convențional.

Cercetătorii sud-coreeni au cultivat celule de vită în boabe de orez, în ceea ce ei au anunțat într-o lucrare știinifică că este un pas important spre obținerea unei surse de proteine durabile, accesibile și ecologice, care ar putea înlocui creșterea bovinelor pentru carne, după cum transmit jurnaliștii de la Reuters.

Profesorul Jinkee Hong de la Universitatea Yonsei din Seul, care a condus cercetarea publicată în revista Matter în această lună, a declarat că „orezul de vită” este primul produs de acest fel. Acesta folosește particule de cereale ca bază pentru cultivarea mușchilor și a celulelor de grăsime animală.

În acest studiu, boabele de orez au fost tratate cu enzime pentru a crea un mediu optim pentru creșterea celulelor, apoi au fost infuzate cu celule bovine care sunt cultivate pentru a obține produsul hibrid final, care seamănă cu un bob de orez roz.

Citește și: Doi agricultori români au dat lovitura cu o afacere inedită. Muncesc toată iarna, dar roadele sunt pe măsură: „În 10-15 minute sunt gata”

Beneficiile pe care le are orezul de vită

Echipa de la Universitatea Yonsei nu este prima care lucrează la produse din carne cultivate în laborator. Companii din întreaga lume au lansat carne cultivată; una dintre cele mai recente implică pui și anghilă cultivate pe bază de soia și care sunt comercializate în Singapore.

Echipa lui Hong a declarat că orezul are un avantaj în ceea ce privește siguranța față de soia sau nucile, deoarece mai puține persoane sunt alergice la acest produs alimentar.

„Dacă va fi dezvoltat cu succes în produse alimentare, orezul cultivat din carne de vită ar putea servi ca sursă sustenabilă de proteine, în special în mediile în care creșterea tradițională a animalelor este impracticabilă”, a spus el.

Orezul din carne de vită conține cu aproximativ 8% mai multe proteine și cu 7% mai multe grăsimi decât orezul convențional. Hong a remarcat că proteinele sunt în proporție de 18% de origine animală, ceea ce le face o sursă bogată de aminoacizi esențiali.

Cu un preț de aproximativ 2 dolari pe kilogram și cu o amprentă de carbon mult mai mică decât cea a produselor tradiționale din carne de vită, orezul din carne de vită cultivată ar putea concura pe rafturile magazinelor alimentare, a declarat Hong.

Acesta a spus că mai există provocări din punct de vedere tehnic și în ceea ce privește atragerea clienților prin aromă și textură.

Citește și: Care este afacerea cu care au dat lovitura 2 români care s-au întors în țară după 9 ani petrecuți în Italia. Sursa de inspirație a fost cu totul inedită