- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Mai zgarciti in criza: Romanii cumpara electronice noi doar cand „crapa” cele vechi

27 Apr, 00:02 • cristina.mihai
Criza a determinat schimbat radical comportamentul clientului roman de electronice. Acesta cumpara noi produse doar in cazuri extreme, cand cel vechi se strica sau cand are nevoie urgenta de ceva ce inca nu are, chiar si atunci cand banii nu sunt problema, spune Dragos Salamac, team leader al BenQ Romania.
Mai zgarciti in criza: Romanii cumpara electronice noi doar cand crapa cele vechi

In opinia sa, consumatorul roman de electronice este unul al extremelor, ori isi cumpara cel mai ieftin produs, ori pe cel mai scump. De asemenea, reprezentantul BenQ spune ca o problema in reticenta consumatorului de a achizitiona este haosul din zona preturilor.

„Preturile au scazut artificial de multe ori, ca urmare a stocurilor mari din piata. Ai un monitor in piata la 3,99, o alta companie da un pret de 2,99, iar clientii tot nu se inghesuie sa cumpere”, explica Salamac.

Legat de preturile monitoarelor, acesta spune ca nu se mai asteapta la scaderi, dupa ce in primul trimestru al acestui an, LCD-urile au inregistrat diminuari de pret de 8%, iar proiectoarele de 11%.

In primul trimestru doar camerele foto compacte din portofoliul companiei au inregistrat o crestere de circa 3% a preturilor, dar in conditiile in care au fost lansate produse noi.
[quote=Dragos Salamac, team leader al BenQ Romania]Clientii nu mai reusesc sa isi dea seama care este pretul bun[/quote]
Salamac nu vede 2011 „ca pe unul extraordinar in IT”.

BenQ se va axa pe introducerea unor produse din ce in ce mai accesibile pe segmentul de camere foto si se va concentra pe educatie si entertainement in zona de proiectoare, segment care castiga din ce in ce mai mult teren in totalul veniturilor companiei.

Pe zona de monitoare, compania a lansat doua televizoare pe piata locala, focusand segmentul clientilor care isi doresc sa isi achizitioneze cel de-al doilea TV acasa.

Proiectoarele acopera 40% din afacere

Ponderea proiectoarelor in afacerile BenQ este in crestere ajungand la circa 40% in primul trimestru. Pe segmentul de proiectoare, cererea a venit predominant din zona de business. Salamac spune ca 2010 a fost un an bun si pentru vanzarile din retail.

„Campionatul Mondial de Fotbal a fost unul din factorii care au crescut vanzarile din retail in 2010”, spune reprezentantul grupului taiwanez.

Salamac spune ca in Romania se vand anual circa 12.000 de proiectoare, iar firma pe care o reprezinta este liderul acestui segment de piata pe plan locala cu circa 4.500-5.000 de unitati comercializate.

Pe segmentul proiectoarelor, mai sunt prezente pe piata companii ca Epson, Optoma si Accer.

In 2010, piata locala a proiectoarelor a inregistrat o crestere de aproape 40%, iar BenQ a crescut cu 106%.

Monitoarele LCD, o piata care a scazut cu 11%

Compania a inregistrat o crestere de 26% a numarului de unitati vandute pe acest segment in 2010, in contextul unei piete care a scazut cu peste 10%

„Unul dintre factorii care au determinat aceasta crestere este faptul ca avem o gama foarta larga de produse”, spune Salamac.

Pe acest segment, BenQ si-a crescut cota de piata pana la 8,3%, insa lideri de piata raman LG, Philips si Samsung.

Per total, pe piata locala s-au vandut peste 354.000 de monitoare LCD in 2010.