Internet/New Media

Prea comercial: Cum ieftinesc retailerii traditia Black Friday

15 Nov, 13:53 • Redactia DailyBusiness
Decizia unor retaileri de a muta celebra zi a reducerilor “Vinerea neagra” din ultima vineri a lunii noiembrie (asa cum este traditia) in data de 22 noiembrie este un act pur si simplu prea comercial, spune analistul Bogdan Glavan pe blogul sau.
Prea comercial: Cum ieftinesc retailerii traditia Black Friday

„Anul trecut in SUA vanzarile
de Black Friday au fost sub asteptari si multa lume a pus
acest rezultat pe seama faptului ca unii retaileri au furat startul
si au mutat Vinerea neagra joia, astfel incat o parte din
incasarile anticipate in ziua de vineri s-au obtinut cu o zi mai
devreme – si de catre companiile care au vrut sa fie mai cu mot”,
explica Glavan. 

Potrivit lui, aceasta politica de a
surprinde concurenta, desi poate rentabila pe termen scurt, este
copilareasca si gresita pe termen lung.

„Distrugerea traditiei, a reperelor,
produce confuzie in randul cumparatorilor si ii stimuleaza pe
retaileri sa intre intr-o cursa absurda a reducerilor – asa cum
dilema prizonierului ne demonstreaza foarte bine. Ce urmeaza acum, sa
vina un retailer si sa spuna ca el celebreaza vinerea neagra in
septembrie? Deja zic ca putem deschide pariuri pe tema – cine o sa
fie retailerul care anul viitor va celebra Vinerea neagra cel
mai devreme”, intreaba retoric analistul.

El apreciaza ca aceasta campanie de
reduceri ar putea produce de fapt canibalizarea vanzarilor obisnuite.

„Ideea este insa ca trisarea,
incercarea de a-ti lua competitorii mereu prin surprindere, nu doar
ca este problematica pentru profitul global al comerciantilor, dar
ieftineste pana la banalizare o traditie”, conchide Glavan.

Cu totii ne-am asteptat ca ziua marilor reduceri – Black Friday – sa fie pe 29 noiembrie, la fel ca in Statele Unite ale Americii – de unde a fost si importata aceasta sarbatoare. Insa unii retaileri locali au gasit mai oportuna data de 22 noiembrie.

Iulian Stanciu, director general eMag, si Violeta Luca, CEO-ul Flanco, au declarat joi ca cei doi retaileri vor organiza cea de-a treia editie a Black Friday pe 22 noiembrie.

De asemenea, si evoMag a anuntat ca va sarbatori Black Friday tot pe data de 22 noiembrie.