- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Chiriile spatiilor stradale din Capitala au scazut cu pana la 25%, la negociere

26 Jan, 11:11 • Redactia DailyBusiness
Chiriile spatiilor comerciale stradale de pe principalele artere comerciale din Capitala au inregistrat scaderi de pana la 25%, la negociere, in ianuarie, au spus reprezentantii EuroMetropola.
Chiriile spatiilor stradale din Capitala au scazut cu pana la 25%, la negociere

Proprietarii de spatii comerciale sunt foarte putin afectati de criza actuala, au declarat sursele citate. Abia la inceputul acestui an au mai inceput sa revizuiasca nivelul chiriilor si numai pentru contracte foarte convenabile (de exemplu, in cazul unui chirias cu notorietate, care preia spatiul pe o perioada mai indelungata).

Scaderea nu a fost mai mare de 25%, dar e nu e deloc de neglijat, daca ne gandim ca pana acum nici nu se putea pune problema unei negocieri in aceste zone, au explicat analistii EuroMetropola.

Erau retaileri care anul trecut „ar fi dat orice” pentru un spatiu comercial pe arterele premium ale Capitalei. In zona Dorobanti sau Calea Victoriei, acestea erau imposibil de gasit, contractele erau ferme si nimeni nu ar fi cedat o asemenea pozitie. Acestea sunt cel mai bine cotate doua zone din totata Capitala, spatiile de aici avand cea mai buna expunere, au explicat consultantii EuroMetropola.

In luna ianuarie, criza economica a scos la iveala 4 spatii comerciale in zona Dorobanti, la preturi ceva mai scazute decat in perioada similara a anului trecut: intre 40 si 140 euro/mp, in functie de amplasament, suprafata, dimensiunea vitrinei si forma spatiului, au adaugat analistii imobiliari.

Retailerii care nu mai rezista in zonele de top fie se restrang si subinchiriaza o parte din spatiu, fie aleg o locatie mai ieftina, precum mall-ul.

„Din punct de vedere al costului, este mai convenabila varianta inchirierii unui spatiu comercial intr-un mall, insa exista si branduri de nisa, a caror politica de promovare impune expunerea exclusiv pe bulevardele principale ale unei metropole, unde companiile isi pot personaliza mai bine spatiul”, comenteaza consultantii EuroMetropola.

Spatiile comerciale stradale inca sunt prima optiune pentru banci, casino-uri, Internet cafe, farmacii, patiserii, cafenele, restaurante sau magazine de imbracaminte.

Comerciantii din multe domenii au inceput deja sa-si reevaluze politica de promovare si incearca o optimizare a retelelor prin relocari in spatii mai mici, sau prin inchiderea spatiilor neproductive. O consecinta va fi eliberarea mai multor spatii comerciale si implicit o scadere a preturilor chiriilor.

Vor functiona bine in continuare unitatile comerciale care satisfac nevoile imediate ale populatiei (ex: farmacii, fast-food) si vor avea dificultati cei din sectoare precum IT, electronice, electrocasnice etc, au conchis consultantii EuroMetropola.