- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Proiectele rezidentiale trebuie sa-si defineasca clar publicul tinta, pe fondul cresterii concurentei

24 Mar, 15:02 • Redactia DailyBusiness
Premisa de la care trebuie sa plece orice proiect imobiliar este o analiza foarte atenta a cerintelor pietei si, implicit, o definire clara a publicului-tinta, pentru ca acesta influenteaza direct suprafetele si finisajele constructiei, a declarat Irina Petrescu, directorul departamentului rezidential al agentiei imobiliare Esop.
Proiectele rezidentiale trebuie sa-si defineasca clar publicul tinta, pe fondul cresterii concurentei

Piata romaneasca de real-estate inregistreaza o cerere mai mare decat oferta, insa proiectele sunt tot mai multe, iar concurenta devine din ce in ce mai mare si, implicit, riscul ca proiectul sa nu se vanda creste, sustin reprezentantii companiei imobiliare Esop.

„Romania este o piata cu o mare putere de absorbtie in ceea ce priveste achizitiile de locuinte, dar si o piata cu preturi ridicate raportat la tarile din Estul Europei si la puterea de cumparare a romanilor. In acelasi timp si deloc paradoxal, investitiile in piata romaneasca de locuinte nu pot fi considerate, din start, o reusita garantata, ba chiar pot fi sortite esecului, daca nu se au in vedere anumite aspecte fundamentale”, este de parere Irina Petrescu, citata de NewsIn.

Analistii imobiliari sustin ca majoritatea dezvoltatorilor fac un prim studiu de impact si de fezabilitate, in urma caruia stabilesc destinatia exacta a proiectului.

Exista si dezvoltatori care merg direct la arhitecti si le cer sa faca un proiect cat mai bun, care sa exploateze la maxim terenul, punct de vedere care neglijeaza alte aspecte esentiale si care poate duce la un proiect greu de vandut, care nu se adreseaza nici unui segment de piata si, mai mult decat atat, la probleme de administrare a complexului care pot aparea dupa vanzarea proiectului”, mai spune Petrescu.

In momentul de fata, in Bucuresti s-au conturat zone rezidentiale dupa criterii de pret, distanta pana in centru, sau clase sociale.

Astfel, pe segmentul lux sunt vizate zonele exclusiviste ca Primaverii, Aviatorilor, Kiseleff, Dorobanti Capitale, Cotroceni, Herastrau, Domenii, Floreasca sau Casin. Zonele centrale precum Unirii, Calea Calarasilor, 13 Septembrie, Universitate, Romana si nordul, Aviatiei, Domenii -Calea Grivitei, Dorobanti – Beller, Barbu Vacarescu, Lacul Tei si Pipera se caracterizeaza atat prin constructii de inaltime mica si se adreseaza segmentului mediu-plus.

Pentru segmentul mediu sunt vizate cartierele si zonele limitrofe ale capitalei, unde se dezvolta conceptul de ansambluri rezidentiale stil condominium.

Tinand cont de aceasta impartire, dezvoltatorii trebuie sa se adapteze zonei si sa construiasca in consecinta. In plus, locuintele construite pentru segmentul lux trebuie sa aiba suprafete mari, in timp ce, pentru segmental mediu, un proiect de succes ar trebui sa aiba suprafete mici sau cel mult medii.

De asemenea, in momentul in care dezvoltatorul se orienteaza spre un proiect adresat clasei medii trebuie sa prevada in plan mai multe garsoniere, in timp ce un complex adresat segmentelor mediu plus sau lux trebuie sa prevada mai multe apartamente cu 3 sau 4 camere, considera analistii Esop.

Potrivit analistilor imobiliari, pretul de vanzare al unui complex imobiliar trebuie sa fie foarte bine adaptat la valoarea pietei in momentul respectiv, cat si adecvat facilitatilor, locatiei si finisajelor pe care le ofera, altfel dezvoltatorul risca sa isi vanda greu proiectul.

„Daca un singur element din acest ansamblu nu e conform realitatilor pietei, pot aparea blocaje in procesul vanzarii si se poate pierde un timp important. De aceea credem ca informarea si consilierea dezvoltatorilor este o conditie obligatorie pentru a tine pasul cu realitatile pietei, realitati aflate in permanenta evolutie, in contextul modificarilor preferintelor clientilor, a puterii lor de cumparare, a contextului de ansamblu al pietei”, a mai adaugat reprezentanta Esop.