- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Cu banii de la BEI, Ford accelereaza constructia primului sau model \”Made in Romania\”

13 May, 12:06 • Redactia DailyBusiness
Banca Europeana de Investitii (BEI) a aprobat un imprumut de 400 mil. euro pentru Ford Romania. Banii vor fi folositi pentru dezvoltarea fabricii de la Craiova, acolo unde va fi construita o noua generatie de automobile, mai ieftine si mai putin poluante, a anuntat compania.
Cu banii de la BEI, Ford accelereaza constructia primului sau model \Made in Romania\

Compania Ford a anuntat, in ianuarie, ca intentioneaza sa investeasca in modernizarea uzinei de la Craiova, pentru a creste productia anuala, din 2011, la 300.000 de autovehicule si la 300.000 de motoare. Ford a anuntat, totodata, constructia la Craiova a doua noi modele, in 2010 si in 2011.

„Vom folosi aceasta suma pentru a transforma fabrica din Craiova, achizitionata anul trecut, intr-un centru de productie de ultima generatie si pentru a ajuta la dezvoltarea productiei de autovehicule ecologice si eficiente energetic”, a declarat Nadia Crisan, consultantul Ford in Romania.

„In acest moment, ne bazam atat pe sprijinul guvernelor Romaniei si Germaniei, cat si pe cel al Comisiei Europene in ceea ce priveste acordarea rapida a garantiilor necesare accesarii acestui imprumut”, a precizat oficialul Ford.

Ford ar putea construi 3 modele in Romania

Cu ajutorul creditului de la Banca Europeana de Investitii, uzina de la Craiova s-ar putea transforma astfel intr-una dintre bazele importante de productie ale grupului american in Europa, lucru anticipat inca de anul trecut de John Fleming, presedintele Ford Europa.

Specialistii spun ca, pe fondul avantajelor clare ale Romaniei, la Craiova ar putea fi produse, in urmatorii 2 ani, nu unul, ci 3 modele. Pe langa Transit Connect, ar putea incepe in 2010 productia viitorului B-Max, inlocuitorul lui Fusion, dar si a viitoarei generatii Focus.

Daca despre B-Max, masina ce va fi construita pe platforma lui Fiesta, expertii romani si straini sunt tot mai convinsi ca este aproape o certitudine, varianta ca uzina din Craiova sa construiasca si noul Focus a aparut abia luni, odata cu declaratiile lui John Fleming, care a precizat ca se afla in cautarea unei alte surse de productie in Europa pentru o versiune a urmatoarei generatii.

„Nu este exclusa o asemenea varianta, mai ales privind prin prisma faptului ca uzina de la Craiova va fi una complet noua. Daca luam in calcul si fapul ca la Craiova va fi produsa si o varianta a motorului Ford EcoBoost, ce ar putea echipa noua masina, varianta devine plauzibila”, a declarat analistul auto Daniel Costea.
Analistul Adrian Mihaltianu estimeaza ca o decizie va fi luata in 2010. „In contextul in care piata auto este in criza, iar deciziile se iau mai mult pe termen scurt, ma indoiesc ca vom avea prea curand un raspuns”, a aratat acesta.

Cert este ca la Craiova va incepe in aceasta toamna constructia Transit Connect, un model ce va fi asamblat pe baza unor kit-uri, pana ce linia de fabricatie a primului model nou-nout va fi gata.

„E un compromis, cred eu, gandit destul de bine. Cu siguranta au facut studii de piata si au incercat sa afle ce masina ar putea fi adusa in Romania, unde sa fie asamblata cu costuri reduse si in timp scurt”, a declarat anterior, pentru DailyBusiness, analistul auto Marius Carp, fostul director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

In ceea ce priveste noua masina, analistul auto Dan Vardie estima inca de anul trecut, pentru DailyBusiness.ro, ca aceasta va fi noul Fusion sau un model derivat construit pe platforma de la Fiesta.

„Fusion este o varianta optima pentru Ford, pentru ca exista o serie de compatibilitati intre linia de fabricatie de la Craiova, profilul furnizorilor si cererea din piata, semnificativa pentru acest tip de automobil”, a precizat Vardie.

„Cu siguranta nu va fi vorba de un model concurent cu Logan. Ford vrea sa produca in principal pentru export, piata europeana fiind principala sa tinta de vanzari”, a adaugat acesta.

Noul model ar urma sa iasa iasa de pe banda de productie a noii uzine de la Craiova in prima jumatate a anului 2010, Ford urmand sa produca circa 100.000 de unitati.