COMPANII, IT&C

9 greseli in planificarea si proiectarea centrelor de date

30 august 2013, ora 12:14 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
datacenter.jpg
Construirea sau extinderea unui centru de date se poate transforma intr-un esec, din cauza unei planificari nepotrivite, mai ales atunci cand companiile nu isi evalueaza nevoile lor de afaceri in mod corespunzator. 

Companiile trebuie sa evite 9 greseli majore pentru a construi centre de date de succes, potrivit APC by Schneider Electric.
 
Multe centre de date sunt operate in afara unor limite sigure de capacitate sau fara a se asigura spatiu pentru extindere. De asemenea, exista multe centre de date aglomerate sau invechite care impiedica dezvoltarea afacerii. Intrarea in viteza pe piata este vitala pentru a avea succes si, deseori, din cauza unei planificari confuze, multe centre de date sunt deja depasite din punct de vedere tehnologic inainte de a fi finalizate. De aceea, o planificare corespunzatoare joaca un rol major in rezolvarea acestor provocari”, a declarat Mirela Danciu, vicepresedinte APC by Schneider Electric.

Topul celor mai mari noua greseli pe care companiile trebuie sa le evite cand construiesc sau extind un centru de date sunt urmatoarele:

1. Neluarea in considerare a costului total de proprietate (CTP)
Concentrarea doar pe costul de capital este o capcana des intalnita. In planificare trebuie incluse si costurile operationale si mentenanta (OpEx). Fara a calcula un buget de cheltuieli operationale si de mentenanta pentru o perioada de trei-sapte ani, este imposibila construirea unui model de recuperare a investitiei (ROI) care sa sustina decizii inteligente de business.

Astfel, la construirea sau extinderea unui centru de date de tip „business-critical”, cea mai buna abordare trebuie sa se concentreze pe trei parametri CTP: cheltuielile de capital, cele operationale si de mentenanta si costurile cu energia.
 



2. Estimarea gresita a costurilor de construire

O alta greseala comuna poate aparea la estimarea costului de construire a unui centru de date. Multe astfel de estimari sunt prea scazute si afecteaza procesul de luare a deciziilor, intrucat bugetul cerut si aprobat initial de catre management nu este fezabil pentru proiect. Astfel, noi resurse financiare trebuie alocate, ceea ce duce la tergiversarea proiectului. 

3. Stabilirea unor criterii de proiectare si caracteristici de performanta nerealiste

Construirea in exces implica o irosire de capital. Deseori, categoria de proiectare si capacitatea de putere vizate nu sunt sustinute de cerintele actuale ale afacerii. Este important ca mai intai sa fie stabilite criteriile de proiectare si caracteristicile de performanta, iar apoi bugetul cheltuielilor de capital si operationale sa fie construit in jurul acestora. 

4. Alegerea locatiei inainte de stabilirea criteriilor de proiectare

Deseori, companiile incep sa caute o locatie pentru construirea unui centru de date inainte de a stabili criteriile de proiectare si caracteristicile de performanta. Problema selectarii premature a locatiei consta in faptul ca locatia aleasa poate sa nu indeplineasca toate cerintele de proiectare.

Spre exemplu, centrele de date de tip „business-critical” necesita o lista lunga de criterii de locatie care, de obicei, nu se pot regasi in spatii cu mai multi chiriasi, fara a presupune costuri mult mai mari de construire sau fara a limita posibilitatile de extindere pe viitor.
 

5. Planificarea spatiului inainte de stabilirea criteriilor de proiectare

Gazduirea tuturor componentelor infrastructurii unui centru de date poate necesita un spatiu destul de extins. Multe companii isi planifica spatiul de construire a unui centru de date luand in considerare numai echipamentele IT, insa sistemele mecanice si electrice necesita si ele un spatiu considerabil.

De aceea, pentru a conceptualiza spatiul total necesar si pentru a raspunde tuturor cerintelor centrului de date, este foarte importanta determinarea criteriilor de proiectare inainte de dezvoltarea planului de spatiu. 

6. Proiectarea bazata pe o estimare gresita a viitorului

Companiile isi pot periclita dezvoltarea afacerilor folosind un „glob de cristal” atunci cand incearca sa faca previziuni legate de evolutia nevoilor lor, intrucat totul poate si va suferi modificari. Tocmai de aceea, proiectarea modulara si flexibila este cheia catre un succes pe termen lung. Este foarte important pentru companii sa se asigure ca proiectul permite modificari ulterioare. 

7. O intelegere eronata a eficientei utilizarii energiei

Eficienta utilizarii energiei (PUE) este un instrument folositor de a aduce si a masura eficienta. Totusi, de multe ori, companiile isi stabilesc un obiectiv PUE fara a se gandi la toti factorii care trebuie luati in calcul. Este importanta folosirea instrumentului PUE pentru a atinge toate obiectivele afacerii, insa fara a cadea in capcana unei formule de calcul utilizate eronat doar pentru a justifica bugetele cheltuielilor totale de capital si operationale. 

8. O intelegere gresita a certificarii LEED

Obtinerea unei certificari LEED nu ar trebui sa fie un obiectiv ulterior construirii centrului de date, ci ar trebui sa fie vizata inca din timpul dezvoltarii conceptului de proiectare, desi certificarea oficiala va fi acordata dupa finalizarea proiectului. O firma calificata sau de consultanta in certificarea LEED poate fi implicata in proiect inca de la inceputul procesului de planificare. De asemenea, acest proces implica anumite costuri suplimentare care trebuie luate in calcul la estimarea bugetului. 

9. O proiectare prea complicata

Obiectivele de redundanta genereaza o complexitate care poate afecta succesul construirii unui centru de date. Complexitatea inseamna, de obicei, mai multe echipamente si componente, ceea ce implica mai multe puncte de esec. In plus, costurile operationale si de mentenanta pot creste exponential. De asemenea, sistemele complexe maresc si riscul operational, intrucat cele mai multe disfunctionalitati ale centrelor de date sunt cauzate de erori umane.

Printr-o planificare corespunzatoare, in cadrul careia sunt luate in considerare aceste capcane, companiile isi pot crea centre de date care sa raspunda nevoilor afacerii lor si sa le ajute sa-si atinga obiectivele de performanta atat in prezent, cat si in viitor.

Schneider Electric este o companie specializata la nivel global in managementul energiei, cu operatiuni in mai mult de 100 de tari, ofera solutii integrate pentru diverse segmente de piata, detinand pozitii de lider in domeniul infrastructurii, al proceselor industriale, automatizarilor in constructii si al centrelor de date sau retelelor. Schneider Electric are, de asemenea, o prezenta extinsa si in domeniul aplicatiilor pentru segmentul rezidential. In 2012, veniturile din vanzari ale companiei au fost de 24 miliarde de euro.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 15 August 2022, 11:40
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter