- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ministerul Transporturilor a avizat indicatorii tehnici pentru Autostrada Nordului. În cât timp ar trebui să fie gata investiția de 2,3 miliarde de lei

08 Mar, 20:50 • Adrian Popovici
Ministerul Transporturilor a dat undă verde pentru autostrada de munte de la Gura Humorului din județul Suceava, aceasta fiind o componentă esențială pentru Autostrada Nordului (A14). Documentele tehnico-economice au fost aprobate, iar proiectul de hotărâre de guvern a fost trimis Executivului pentru avizul final înainte de declanșarea licitației. Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 30 de luni, iar costul aprobat se ridică la 2,3 miliarde de lei.
Ministerul Transporturilor a avizat indicatorii tehnici pentru Autostrada Nordului. În cât timp ar trebui să fie gata investiția de 2,3 miliarde de lei

Ministerul Transporturilor a făcut un pas crucial în dezvoltarea infrastructurii rutiere a României, aprobând indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada de munte de la Gura Humorului, parte integrantă din proiectul pentru Autostrada Nordului (A14). Această autostradă va fi nu doar o cale rapidă și eficientă de traversare a munților, dar și un motor de dezvoltare economică și socială pentru regiunea nordică a țării, transmite Economedia.

Conform informațiilor furnizate, durata de execuție a lucrărilor pentru Autostrada Nordului este estimată la 30 de luni, cu un cost total aprobat de 2,3 miliarde de lei. Această investiție semnificativă va deschide noi orizonturi pentru conectivitatea regională și va îmbunătăți semnificativ accesul către și dinspre această zonă geografică.

Autostrada Nordului care de la Gura Humorului va găzdui o serie de construcții impresionante, între care se numără cel mai lung viaduct din România. Viaductul va traversa râul Moldova și Drumul Județean 177D, având o lungime totală de peste 5 kilometri, conform documentației tehnice elaborate pentru acest proiect ambițios.

Cu o lungime totală de 10 kilometri, Autostrada Nordului va funcționa ca o centură rapidă pentru orașul Gura Humorului, oferindu-i un suflu nou de dezvoltare și conectându-l la rețeaua de autostrăzi naționale. Mai mult decât atât, această centură va face parte din traseul Autostrăzii Nordului, care va lega Baia Mare de Suceava, traversând orașe și regiuni cu potențial economic și turistic semnificativ.

Te-ar putea interesa și: Un lot din Autostrada Moldovei A7 a ajuns la un grad de executie de aproape 50%

Câți bani sunt investiți în Autostrada Nordului?

Consiliul Județean Suceava a aprobat, de asemenea, indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Nordului, evidențiind valoarea totală a investiției de 2,7 miliarde de lei. Cu toate că costurile sunt substanțiale, se anticipează o reducere semnificativă a acestora odată cu publicarea licitației în SEAP, deschizând astfel ușa pentru mai multe posibilități de finanțare și implicare a investitorilor.

În contextul promovării proiectului Drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava, s-a conturat necesitatea unei variante de ocolire a orașului Gura Humorului. Această variantă va asigura conexiunea între Lotul 2 Bistrița – Vatra Dornei și Lotul 3 Vatra Dornei — Suceava al Drumului de mare viteză, reducând traficul greu și de tranzit din interiorul orașului.

Prin parteneriatul de implementare între C.N.A.I.R. S.A. și Consiliul Județean Suceava, s-au stabilit indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții pentru această variantă de ocolire, care include 8 poduri, pasaje și viaducte. Această variantă va oferi o soluție eficientă și durabilă pentru gestionarea traficului în zonă, contribuind la creșterea siguranței rutiere și la fluidizarea circulației.

Proiectul pentru Autostrada Nordului a fost analizat din perspectiva a două soluții tehnice principale: Structura rutieră semirigidă și Structura rutieră suplă. Cu toate că ambele soluții au fost avizate, proiectantul recomandă implementarea primei soluții, semn că aceasta oferă cel mai bun compromis între costuri și durabilitate.

Autostrada de munte de la Gura Humorului și varianta de ocolire asociată reprezintă proiecte majore pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din nordul României. Cu un accent pe conectivitatea regională și dezvoltarea economică durabilă, aceste proiecte promit să aducă beneficii semnificative comunităților locale și întregii regiuni.

Citește și: Lucrările pe Autostrada A1 Sibiu-Pitești avansează. PORR a ajuns la 700 de metri forați la tunelurile „Daniela” și „Alina”