- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Un pasager Wizz Air a fost despăgubit cu 4.500 de lire sterline de compania aeriană, după ce i s-a anulat un zbor

20 Mar, 21:19 • Bocioacă Bianca
Un pasager Wizz Air a primit despăgubiri din partea companiei aeriene după ce i s-a anulat zborul chiar în dimineața zilei de călătorie.
Un pasager Wizz Air a fost despăgubit cu 4.500 de lire sterline de compania aeriană, după ce i s-a anulat un zbor

În România, compania Wizz Air a decis să renunțe la unele rute spre și dinspre mai multe aeroporturi de pe teritoriul țării noastre.

Pasager Wizz Air, despăgubit de compania aeriană

Conducerea Wizz Air a trebuit să plătească despăgubiri în valoare de zeci de mii de lei unui pasager, după ce acesta i-a dar în judecată. Totul a început la începutul anului trecut, în luna ianuarie. Cetășeanul britanic Russell Quirk a cumpărat cinci bilete de avion pentru familia sa, iar acestea au fost anulate chiar în dimineața zborului, potrivit Daily Mail.

Bărbatul organizase o vacanță de familie, în Portugalia. Acesta a plătit 700 de lire sterline pentru cele cinci bilete, adică 3.938 de lei. În dimineața zborului, bărbatul a primit un mesaj din partea Wizz Air prin care era anunțat că zborul său a fost anulat.

Citește și: Compania aeriană Ryanair anunță prelungirea contractului directorului general până în anul 2028

„Nu am primit nicio explicație, nicio alternativă și nici nu a fost prezentată vreo scuză”, a spus Russell Quirk.

În aceeași dimineață, Quirk a cumpărat alte cinci bilete de avion spre destinația în care voia să ajungă. A trebuit să mai plătească 2.500 de lire sterline, adică aproximativ 14.066 lei. După întoarcerea din vacanță, a încercat să recupereze banii pierduși, dar fără succes.

Wizz Air a anulat mai multe curse internaționale în ultima perioadă, așa că cei afectați pot urma anumite formalități pentru a le fi returnați banii, dar se pare că acest lucru nu a funcționat în toate cazurile. Russell Quirk a fost nevoit să acționeze compania în instanță.

„Cred că ei au crezut că voi renunța. Aceste companii fac procesul atât de dificil, atât de obstructiv încât majoritatea oamenilor renunță. Trebuie să te lupți pentru drepturile tale în calitate de consumator”, a spus cetățeanul britanic.

Citește și: A fost confirmată prima companie aeriană care va organiza zboruri de pe aeroportul Băneasa. Ce oferte vor avea românii

După ce executorii judecătorești au fost trimiși la aeroportul din Luton, unde era rezervat zborul inițial pentru care a cerut despăgubiri, Russel a reușit să câștige procesul.

Wizz Air a trebuit să plătească călătorului suma de 4.500 de lire sterline, echivalentul a 25.308 de lei, despăgubiri plus alte penalități.

În România, compania aeriană a anulat pentru luna martie 2023 mai multe zboruri spre și dinspre aeroporturile din București, Cluj Napoca, Iași și Sibiu.