- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine a fost amendat cu 5,6 milioane lei. ANPC a sancționat peste 500 de astfel de magazine

27 Sep, 21:58 • Constantin Cristina
Protecția Consumatorilor a amendat 500 de magazine Mega Image cu 5,6 milioane lei, începând de la jumătatea lunii august.
Unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine a fost amendat cu 5,6 milioane lei. ANPC a sancționat peste 500 de astfel de magazine

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a impus amenzi în valoare de 5,65 milioane de lei pentru 500 de magazine Mega Image, în urma constatării abaterilor în timpul unor controale efectuate începând cu jumătatea lunii august, conform unui comunicat de presă.

Citește și: ANPC efectuează ample controale la bănci. Francul elvețian, IRCC și ROBOR – factori care au determinat decizia radicală a autorităților

Unul dintre cele mai mare lanț de magazine a fost amendat cu 5,6 milioane lei. ANPC a sancționat peste 500 de astfel de magazine

Potrivit economedia.ro, ANPC a menționat că în toate locațiile verificate, comisarii ANPC au identificat încălcări ale prevederilor legale în vigoare în domeniul respectiv, și au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 793 amenzi contravenționale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei
  • 152 avertismente
  • oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficiențelor constatate, pentru produse, în valoare totală de peste 35.000 Lei
  • oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare circa 1,2 milioane lei
  • oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficiențelor, pentru 31 de magazine
  • propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine.
ANPC
ANPC

Dintre cele mai frecvent întâlnite abateri ANPC menționează:

  • neconcordațe între prețul produsului la raft și prețul acestuia la casă marcat
    inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe etichetă de la raft ingredientele exacte conținute în cea de pe produsului (ex: lapte cu ciocolată, în fapt fiind lapte cu gust de ciocolată etc.)
  • nerespectarea regimului promoțiilor (comercilizarea produselor ambulate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica prețul singular, neafișarea datei de început a promoției, lipsa informatiilor cu privire la perioada de desfășurare a promoțiilor)
  • diferențe între cantitatea netă marcată pe ambalaj și cea reală a produsului.
  • comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită;
  • nerespectarea condiţiilor de depozitare, păstrare şi expunere la comercializare
    schimbarea stărie termică iniţiale a produselor
  • comercializarea unor produse alimentare care prezintau semne organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului
  • comercializarea unor produse alimentare cu miros şi gust urât sau pete de mucegai.

Alte articole: Ce trebuie să facă românii pentru a fi siguri care sunt prețurile reale ale produselor de la raft. Directorul ANPC, recomandări esențiale