- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Flamingo si-a crescut veniturile cu 16% in 2008, dar a pierdut 10 mil. euro

12 Mar, 17:27 • Redactia DailyBusiness
Retailerul IT, electronice si electrocasnice Flamingo International a inregistrat in 2008 afaceri de 203 mil. euro, in crestere cu aproximativ 16% fata de anul precedent si pierderi de circa 10 mil. euro, dupa profitul net de 0,5 mil. euro din 2007, a anuntat compania.
Flamingo si-a crescut veniturile cu 16% in 2008, dar a pierdut 10 mil. euro

Pentru 2009, reprezentatii Flamingo International vizeaza afaceri similare, dar profit net pozitiv.

„Ne vom concentra pe dezvoltarea unui sistem de vanzari directe prin intermediul distributiei, folosind, de asemenea, suportul din zona online. Estimam ca in 2009 vom atinge venituri similare cu cele din 2008, dar EBITDA si profit net pozitive”, a declarat Jiri Rizek (foto), directorul executiv al lantului de retail.

Suprafata totala de vanzare a grupului a atins 59.000 metri patrati la finalul anului trecut, comparativ cu 54.000 mp la sfarsitul lui 2007.

„Suntem pregatiti pentru o piata foarte dificila anul acesta, de aceea am propus un buget care ia in considerare o piata in scadere comparativ cu anul trecut”, a spus Rizek.

„In 2009, vom mentine o suprafata de vanzare stabila si vom investi doar in proiectele in care credem cu tarie. Pentru a face fata situatiei economice actuale, am decis reducerea costurilor operationale cu peste 25%”, a adaugat executivul.

In ceea ce priveste vanzarile pe categorii de produse, reprezentantii Flamingo sustin ca anul trecut au inregistrat valori duble pe segmentul de LCD-uri si plasme, de la 25.000 de unitati in 2007, la 50.000 de unitati in 2008 si valori triple pe segmentul de notebook-uri, de la 18.000 de unitati in 2007, la 60.000 de unitati in 2008.

In ceea ce priveste dezvoltarea pietei locale de retail electronic, electrocasnic si IT&C in 2008, reprezentantii Flamingo International afirma ca, in mod evident, evolutia acesteia a fost caracterizata de un trend ascendent in prima jumatate a anului si de o scadere semnificativa in ultimul trimestru. De aceea, in ansamblu, evolutia anuala a fost neutra in 2008 comparativ cu 2007.

Astfel, retailerul apreciaza ca valoarea totala a pietei de profil s-a situat la o valoare comparabila cu cea atinsa in 2007, de aproximativ 1.1 mld. euro.

Principalii concurenti ai Flamingo International pe piata locala sunt Altex, Domo si K Tech Electronics.