- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Trecerea numarului de telefon in alta retea va dura maxim 30 de zile

21 Oct, 12:39 • Redactia DailyBusiness
Mutarea numerelor clientilor telecom din Romania catre un alt operator va dura, in conditii normale, 10 zile lucratoare, potrivit site-ului portabilitate.ro lansat de Autoritatea Nationala de Comunicatii (ANC), termenul putand sa fie prelungit din motive tehnice la nu mai mult de 30 de zile lucratoare.
Trecerea numarului de telefon in alta retea va dura maxim 30 de zile

„Portarea numarului nu se va face inainte de a 8-a zi lucratoare de la data depunerii cererii de portare, urmand ca ziua exacta sa fie stabilita cu operatorul ales. In ziua in care se va efectua portarea efectiva, serviciul de telefonie nu va fi disponibil pentru maxim 4 ore pentru serviciile de telefonie mobila si maxim 5 ore pentru serviciile de telefonie fixa”, se precizeaza pe site-ul ANC.

Transferul numarului catre un alt operator nu scuteste insa titularul abonamentului de obligatiile contractuale. Totodata, cerea de portare poate fi anulata numai de catre titular, in cazul in care se razgandeste, prin depunerea unei cereri de anulare la magazinele sau partenerii autorizati, cel tarziu cu 24 de ore inainte de momentul stabilit pentru realizarea portarii. Aceasta cerere se poate depune numai la dealerul la care s-a depus cererea initiala.

Vodafone Romania, al doilea operator telecom din Romania, a anuntat ca utilizatorii care aleg serviciile Vodafone de telefonie mobila sau fixa pe baza de abonament isi pot porta gratuit numarul in retea pana la 31 decembrie 2008, compania acoperind, promotional, tariful de portare, de 11 euro pentru abonatii serviciilor de telefonie mobila si de 13 euro pentru abonatii serviciilor de telefonie fixa.

„Legea prevede doar faptul ca sumele pe care trebuie sa le achite clientii pentru serviciul de portabilitate trebuie sa fie accesibile. Operatorul de la care pleci nu iti va factura costurile ocazionate de portarea numarului. Costurile determinate de portarea numarului sunt suportate integral de catre operatorul al carui client devii. Operatorul catre care pleci poate transfera o parte din costurile determinate de portarea numarului catre tine, cu respectarea conditiei ca aceste tarife sa fie accesibile”, se precizeaza pe site-ul lansat de ANC.

Pe langa site-ul special creat de ANC, toti operatorii telecom din Romania, atat de telefonie mobila cat si fixa, vor fi obligati de autoritate sa includa pe site-urile oficiale o sectiune in care sa puna la dispozitia clientilor formularele ce trebuie completate pentru ca abonatii telecom sa poata migra catre alte companii de telecomunicatii, fara a-si schimba numerele.

Vodafone a publicat deja o sectiune speciala de informare a clientilor, in timp ce Orange Romania, Zapp, Cosmote Romania si UPC au la randul lor cate o pagina de informare in acest sens. Operatorul Romtelecom si RCS&RDS nu aveau in aceasta dimineata pagini de acest tip vizibile pe site-urile proprii.

La nivel european, cea mai mare pondere a clientilor ce s-au portat de la un operator de telefonie mobila catre altul a fost inregistrata in Finlanda, unde 68,8% dintre clienti au ales sa migreze. Statele cu cea mai scazuta rata de migrare sunt Germania, Grecia, Franta si Portugalia, unde rata de migrare a fost de sub 3%.

Pe segmentul de telefonie fixa, statele europene cu cea mai mare rata de migrare au fost Olanda si Spania.