- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Cartier: Pe piata ceasurilor de lux are loc un proces de curatare. Daca ai un brand fara traditie, vei disparea

19 Sep, 14:05 • elena.olteanu
Criza financiara, care loveste toate industriile, este vazuta de Martin Schmidt, area sales manager in Europa de Est al producatorului de ceasuri de lux Cartier, ca un proces de curatare al pietei, unde brand-urile fara traditie, aparute "peste noapte" vor disparea.
Cartier: Pe piata ceasurilor de lux are loc un proces de curatare. Daca ai un brand fara traditie, vei disparea

„Toate brandurile din lume sunt intr-un fel afectate de criza, insa nu trebuie sa intram in panica. Cred ca multe companii din industria ceasurilor vor disparea de pe piata. Este vorba de acele companii care au inceput sa faca business de curand, care nu au in spate o traditie in acest domeniu. Brand-urile puternice vor fi in continuare in top„, este de parere Schmidt.

„Persoanele care sunt pregatite sa cheltuiasca, spre exemplu, peste 5.000 de euro pe un ceas, cu siguranta vor investi intr-unul cu traditie, care intr-adevar are valoare”, a adaugat acesta.

Chiar daca toate industriile sunt afectate de recesiunea globala, Schmidt este optimist si spune ca „mai devreme sau mai tarziu criza se va stabiliza”, iar revigorarea economiilor va veni in 1-2 ani.

In Europa de Est exista cateva piete unde Cartier inregistreaza pierderi, insa sunt si altele, care au raportat cresteri ale cererii

Spre exemplu, tarile baltice s-au dus in jos anul acesta, iar fostele tari iugoslave, Ungaria si Polonia au crescut.

Dar Romania? „Este o piata emergenta pentru noi, iar afacerile sunt concentrate cel mai mult pe Bucuresti. Sunt optimist si am incredere ca pas cu pas ne vom creste afacerile in aceasta tara”, spune Schmidt.

[img=370][/img]
In general, cerererea este asemanata, chiar si in acest an de criza, cu un rollercoaster. O luna cererea se scade, in urmatoarea creste.

„Atat in Romania cat si in alte tari cererea are aceasta structura. In iunie, iulie, august, perioada vacantelor, vanzarile se duc in jos, urmeaza octombrie, noiembrie, decembrie, perioada sarbatorilor de iarna, cand vanzarile cresc. Chiar si in acest an, perioada in care este criza, se intampla la fel”, a mai spus Schmidt.

Schmidt spune ca planul companiei pe termen mediu nu prevede lansarea unui magazin propriu in Romania.

„Pentru a ne deschide propriile magazine pe o piata trebuie sa avem foarte multe cunostinte despre ceea ce se intampla in acea tara. Trebuie sa aiba sens toate aceste miscari. Nu ne grabim. Existam de 250 de ani si sunt sigur ca vom exista si in urmatorii 500 de ani. Daca deschidem propriile magazine o facem cu foarte mare atentie si ne gandim mult inainte sa facem acest pas”, a declarat Schmidt.

Cum se diferentiaza un ceas fals de unul original

„Nu trebuie sa fii expert sa-ti dai seama”, spune Schmidt, care crede ca unui specialist ii ia doar o secunda.

„Luptam impotriva falsificarii, insa atata timp cat nu sunt metode legale in Asia, unde in China avem o intreaga piata de productie, este foarte greu sa facem fata”, spune Schmidt.

In anii 70-80 presedintele Cartier ducea mari campanii contra industriei de ceasuri falsificate. Obisnuia sa puna multe ceasuri de acest fel pe strada si le zdrobea cu un camion.

Detinatorul Cartier, compania Richemont, a inregistrat o scadere cu 16% a cifrei de afaceri in primele 5 luni ale anului in curs, comparativ cu perioada similara din 2008.