- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

La Redoute Romania: Cine nu pariaza pe online greseste

07 Nov, 00:01 • elena.olteanu
Alexandru Diaconu, directorul AD First Company, care a deschis La Redoute Romania printr-un parteneriat cu grupul francez a vorbit intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro despre piata de articole vestimentare online si prin catalog, cauza diferentelor de pret dintre site-ul La Redoute Franta si cel din Romania, cat si despre profilul clientilor companiei.
La Redoute Romania: Cine nu pariaza pe online greseste

La Redoute Romania, magazin online de articole vestimentare, a intrat recent pe piata din Romania si tinteste vanzari de 2,1 mil. euro in 2009 si un numar de 15.000 de clienti.

DB: Care este valoarea estimativa a vanzarilor de articole vestimentare online si prin catalog in Romania?
AD: In prezent, evaluarile acestor vanzari in Romania cred ca sunt facute numai „in creion”, fara sa avem o valoare certa. La un moment dat, s-a estimat ca vanzarile vor ajunge undeva la 15-20 de milioane de euro in 2008. Eu nu vad piata atat de dezvoltata, in conditiile in care compania Quelle, care detine suprematia la ora actuala pe acest segment, a estimat ca va avea vanzari la finalul lui 2007 de 10 mil. euro. In concluzie, cred ca piata va depasi, dar nu cu mult, valoarea de 10 mil. de euro in 2008.

DB: Cum credeti ca va evolua aceasta piata in urmatorii 3 ani?
AD: Sunt complet convins ca in urmatorii 3 ani, vanzarile online vor depasi vanzarile clasice, si pe cele prin catalog. Vanzarile prin catalog s-au lansat in anii ’70 si au continuat in anii ’80, dar generatiile s-au schimbat. Consider ca cine nu mizeaza pe piata online, in conditiile globalizarii, greseste foarte mult. Online-ul va detine suprematia si batalia se va da online.

DB: Pe ce segment va pozitionati in Romania cu articolele La Redoute?
AD: Din punct de vedere al brand-urilor pe care le comercializam, ne pozitionam pe segmentul medium-high.

DB: Ce cota de piata doriti sa detineti in urmatorii 3 ani?
AD: Cred ca vom deveni lideri de piata, prin produsele pe care le comercializam si prin faptul ca momentan nu exista jucatori multi pe aceasta piata.

DB: Ce produse considerati ca vor avea cel mai mare succes in Romania?
AD: Cu siguranta accesoriile si hainele pentru femei, care vor avea o pondere de vanzari intre 40 si 60%.

DB: Cum ati caracteriza in cateva cuvinte aceasta piata articolelor vestimentare online si catalog din Romania?
AD: Piata nu este inca matura, pentru ca este dominata de o singura companie, Quelle, insa ea va deveni din ce in ce mai dinamica. Cred ca in urmatorii 3 ani vor mai intra pe aceasta piata 2-3 jucatori puternici, moment in care putem vorbi de o maturizare a pietei.

DB: Care este publicul tinta pentru La Redoute Romania?
AD: Tinta noastra este reprezentata in special de femei, cu varste cuprinse intre 25-45 ani, care au absolvit o facultate, au inceput sa lucreze obtinand venituri intre 400 si 500 de euro lunar. Ele lucreaza intr-un mediu care nu le permite sa aiba foarte mult timp liber si incep sa caute solutii alternative shopping-ului clasic. Nu excludem barbatii si copii, care sunt o a doua tinta pentru noi.

DB: Care vor fi canalele de promovare ale magazinului?
AD: Canalele de promovare sunt legate de canalele noastre de vanzari (online si prin catalog – n.r.). In ceea ce priveste vanzarile pe internet, publicitatea pe care o vom face va fi in special in mediul online. Dincolo de acest canal, vom folosi prezenta in revistele glossy, pentru care avem cateva contracte semnate, in pagini de shopping. Apoi vom avea si publicitate outdoor, unde deja avem o discutie lansata.

DB: De ce preturile articolelor vestimentare La Redoute Franta sunt mai mici fata de La Redoute Romania? (comentariile cititorilor DailyBusiness la un articol anterior au criticat puternic acest lucru – n.r.)
AD: Cred ca s-a creat o confuzie in ceea ce priveste preturile. Pe site-ul din Franta exista lichidarile de stoc, asa cum exista peste tot. Produsele sunt din colectiile vechi, ale caror stocuri sunt limitate sau in curs de epuizare, de aceea au anumite discount-uri. Eu nu pot sa aplic acum, la inceputul afacerii, aceeasi politica. Vor aparea si la noi discount-uri, insa nu acum, la inceput de drum.

DB: Dupa ce perioada credeti ca veti incepe sa acordati si in Romania discount-uri pentru produse?
AD: In urmatoarele zile cred ca vom avea 3 sau 4 produse care intra la discount.

DB: S-a observat si ca aceleasi produse au diferente mari de preturi. Cum explicati?
AD: Daca se observa cu atentie, acel produs in Franta care este la un pret mai mic fata de cel de pe site-ul din Romania are un discount aplicat, pentru ca au un anumit motiv sa-l promoveze. Cum am mai spus, eu nu pot sa-l vand tot la pret redus pentru ca francezii nu mi-l vand mie ca si sold.

DB: Cum multe persoane din Romania achizitionau de pe site-ul din Franta, cum le veti convinge acum sa cumpere direct din tara?
AD: Numarul de clienti activi din Romania care comanda in prezent din Franta este in jur de 2.000-3.000. Multi dintre acesti clienti comanda produse la pret intreg, aceleasi preturi pe care le practicam si noi. De asemenea, suportul in limba romana, rapiditatea cu care se comanda si livreaza produsele in Romania, costul returului mult mai mic fata de Franta, plata ramburs care nu exista in Franta, pot fi cateva motive intemeiate pentru a comanda din Romania.

DB: Care este valoarea produselor vandute pana in prezent de La Redoute Romania?
AD: Mi-e greu sa estimez pentru ca sunt inca comenzi care trebuie livrate. Ca numar de comenzi, cred ca sunt in jur de 200-250, iar media este in jur de 3 produse pe comanda.