NEW MEDIA

Studiu in premiera: cine sunt utilizatorii Snapchat in Romania

03 octombrie 2016, ora 00:24 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
smartphoneuri.jpg
Snapchat, aplicatia momentului la nivel mondial, devine din ce in ce mai utilizata si de adolescentii romani. Aplicatia de foto-video aduce in plus snaps-urile (mesajele) care dispar dupa 10 secunde, idee preluata si de Instagram prin serviciul Instragram stories.

In premiera in Romania, Evensys si iSense Solutions au re alizat un studiu despre Snapchat, cu ocazia celei mai mari conferinte de social media din tara, Webstock.

Rezultatele cercetarii au fost prezentate pe 30 septembrie, in cadrul unei conferinte dedicate noilor retele de socializare (Snapchat, Instagram si LinkedIn).

In acest moment, in spatiul urban, aplicatia este cunos cuta de 18% dintre cei intervievati. 31% dintre tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani si -au facut un cont si 57% dintre acestia folosesc Snapchat-ul zilnic .



In randul adolescentilor (14-17 ani) aplicatia este si ma i folosita: 52% dintre adolescenti au cont pe Snapchat, iar 65% dintre ei o folosesc zilnic. Spre comparatie, Facebook este folosit zilnic de 95% dint re utilizatorii din grupa de varsta 18- 24 si de 92% de catre cei din grupa 14-17 ani.

In randul celor care utilizeaza aplicatia, timpul petrecu t zilnic pe Snapchat este de 28 de minute, in timp ce Facebook inregistreaza o medie de 118 minute /zi, iar Instagram 43 de minute.

Timpul petrecut pe Facebook si pe Instagram este semnificativ mai mare, totusi, 40% dintre persoanele care utilizeaza cele 3 retele posteaza mai m ulte clipuri video cu momente din viat a lor pe Snapchat.

In randul adolescentilor, procentul cel or care aleg Snapchat in defavoarea Facebook si Instagram este si mai mare, 62%.

"Chiar daca deocamdata se adreseaza unei nise, cercetarea ne confirma ca Snapchat este o aplicatie de succes in Romania. Pana acum a reusit foart e bine sa capteze atentia adolescentilor (14-17 ani), dar se observa o evolutie pozit iva si in randul tinerilor cu varste intre 18-24 ani. In mai putin de jumatate de an, procentul uti lizatorilor in acest interval de varsta a crescut cu 24%. Tinand cont de interesul romanilor pentru aceasta aplicatie , ne asteptam ca tot mai multe branduri sa introduca si Snapchat in strategia lor de comuni care", a declarat Andrei Canda, Managing Partner, iSense Solutions.

Caracterul sau inovator plaseaza aplicatia pe locul 4 la nivel ul populatiei (dupa Waze, Facebook si WhatsApp). Studiul realizat ofera date si despr e interactiunea companiilor prin Snapchat, aratand ca 50% din toti cei intervievati isi dor esc sa comunice cu brandurile pe aceasta cale, mai ales daca sunt reprezentative pentru domenii precum IT&C, fashion, cosmetice sau bauturi racoritoare.

Dintre marcile cu care si-ar dori in mod special sa interactioneze altfel mentionam: Samsung, Apple, Zara, Adidas, Coca-Cola.

La nivelul intregului esantion, 38% au afirmat ca motivul principal pentru care folosesc aceasta aplicatie este acela de a comunica intr-un mod mai distractiv cu prietenii, alte motive fiind: de a distribui fotografii in care folosesc filtrel e specifice, faptul ca tot ceea ce se publica e temporar si ca pot publica mai multe momente din viata lor.

Cercetarea realizata ofera si cateva sfaturi utile br andurilor care doresc sa integreze Snapchat- ul in strategia de comunicare. Acestea ar trebui sa in tampine dorinta utilizatorilor de a primi coduri promotionale, intrari libere etc. sau de a se folo si de colaborari cu celebritati pentru a-si transmite mesajele.

Companiilor le este recomandat nu n umai sa aiba in vedere, dar ci sa si comunice prin Snapchat, transmitand imagini naturale, in concordanta cu stilul de viata al publicului tinta si, desigur, fara a uita sa-si foloseasca spontaneitatea si simtul umorului.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 19 August 2022, 17:17
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter