IT&C

Sarbatori fericite pentru retailul online. Ce va impinge vanzarile in continuare

09 ianuarie 2012, ora 00:03, autor(i): Silviu Boiangiu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
online-retail.jpg
Sezonul de Sarbatori care tocmai s-a incheiat a fost unul de bun augur pentru retailerii IT online din Romania. Si 2012 este asteptat sa aduca majorari semnificative pe acest segment. Totusi, avansul pietei nu pare a fi dat de o revenire a puterii de cumparare, ci mai degraba de o migrare a consumatorilor din offline catre comertul online.

Pentru retailerul Evomag, luna decembrie a anului 2011 a adus vanzari cu 40% mai mari decat in luna noiembrie a aceluiasi an, si cu 45% mai mari decat in decembrie 2010. Vanzarile Evomag din decembrie 2011 s-au ridicat la 1,5 milioane de euro, a declarat pentru DailyBusiness.ro Mihai Patrascu, directorul executiv al companiei.

Si retailerul online Koyos.ro a avut vanzari semnificative de sarbatori, acestea depasind nivelul de 1 milion de dolari in luna decembrie 2011. Totusi, comparatia cu luna decembrie a a anului precedent nu este una relevanta, avand in vedere ca magazinul s-a lansat la finele anului 2010, dupa cum a declarat pentru DailyBusiness.ro Dana Iorga, director general al IT&S, firma care opereaza retailerul Koyos.

Si retailerul online Emag, liderul pietei, a inregistrat o crestere a vanzarilor in perioada sarbatorilor, insa reprezentantii companiei nu au oferit, inca, cifrele de vanzari.



Laptop-urile, smartphone-urile si tabletele, in topul preferintelor 

Smartphone-urile si telefoanele mobile au fost cele mai vandute produse in sezonul de cumparaturi de sarbatori, in cazul Emag. Acestea au fost urmate de laptop-uri si televizoare, in special cele cu diagonala de 81 cm si cu tehnologia LED. Clasamentul a fost completat de tablete si de electrocasnice. Cele mai multe electrocasnice cumparate de la Emag au fost cele destinate ingrijirii personale si au fost facute cadou.

In cazul retailerului Koyos, cele mai vandute produse au fost, in 2011, laptop-urile, smartphone-urile si tabletele, potrivit directorului companiei. Pe langa acestea, s-au vandut bine si dispozitive precum televizoarele, aparatele foto compacte si digitale, si chiar si aparatele de aer conditionat.

Chiar daca de multe ori achizitia unui produs a fost bazata mai mult pe nevoie, se remarca trendul de a tine pasul cu tehnologia in alegerea modelului cumparat, mai spune aceasta.

Astfel, tot mai multi romani achizitioneaza dispozitive cu noi sisteme de operare software, noi tehnologii hardware precum LED sau 3D, echipamente cu functii noi precum smart TV, filmare full HD sau 4K, echipamente portabile, electrocasnice cu consum redus de energie sau ultimele aparitii in materie de gadget-uri.

Si in cazul Evomag, in topul vanzarilor de sarbatori s-au clasat in acest an notebook-urile, tabletele si smartphone-urile, urmate de televizoare, camere foto/video si imprimante.

Online-ul va continua sa castige teren

Pentru anul 2012, seful Evomag asteapta o crestere a pietei de retail IT online de cel putin 30%. Si asta "din cauza mentalitatii clientilor, care migreaza din ce in ce mai mult catre comertul online".

Si Dana Iorga de la IT&S este optimista, asteptand o crestere a pietei de aproximativ 25%, bazata tot pe migrarea clientilor din offline in online. In ceea ce priveste afacerile companiei sale, Iorga asteapta pentru 2012 vanzari de 15 milioane de dolari.

Cresterea comertului online este confirmata si de un studiu al furnizorului de solutii de plata online ePayment. Astfel, numarul platilor online a crescut in intervalul 1-25 decembrie 2011 cu 18% fata de perioada similara din 2010. Studiul ePayment se refera, insa, si la platile realizate pe site-urile de cupoane de reduceri, platile pentru bilete de avion, platile pentru servicii sau pentru bilete la spectacole.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 19 August 2019, 20:20
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter