- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

General Motors incepe o noua era, odata cu iesirea din faliment

10 Jul, 17:59 • razvan.codorean
General Motors (GM) a anuntat vineri iesirea din faliment, urmand ca activitatea grupului sa fie preluata de o noua companie, cu aceeasi denumire, insa care va detine numai activele viabile, restul urmand sa fie vandute sau lichidate.
General Motors incepe o noua era, odata cu iesirea din faliment

„Este inceputul unei noi ere”, a declarat directorul general Fritz Henderson.

„Noua companie General Motors si-a inceput azi (n.r. – vineri) din nou activitatea, dotata cu o noua structura, cu un bilant contabil mult mai solid si cu un plan de afaceri menit a plasa consumatorii in centrul activitatii de productie”, a declarat oficialul GM.

GM va include marcile Buick, Cadillac, Chevrolet si GMC. Restul activelor, fie ca este vorba de marci sau alte active, vor fi vandute. GM a vandut deja Hummer si Saturn, iar pentru altele negociaza vanzarea, ca in cazul Opel si Vauxhall.

Noul GM ar urma sa beneficieze de infuzii masive de capital din partea statului american si celui canadian, ce vor detine 60 respectiv 11,7% din actiunile noii companii. Printre actionari se vor mai afla fondul salariatilor, ce va detine o participatie de 17,5%, si creditorii GM, care, in contul creantelor de peste 27 de miliarde de dolari, vor primi restul de 10% din actiunile noii societati si vor avea garantia ca pot cumpara ulterior inca 15%.

Noul GM isi propune, pe baza investitiilor masive, sa lanseze o noua gama de modele, mai putin poluante, adaptata conditiilor din piata auto.

General Motors merge astfel pe urmele Chrysler care, in urma falimentului, a ales sa se reinventeze, cu ajutorul italienilor de la Fiat.

Chevrolet Spark si „electricul” Volt, posibile repere ale noilor modele GM

Potrivit expertilor, noile automobile lansate de GM vor fi construite pe doua directii principale.

Pe de o parte, vor fi automobilele derivate din modele precum Chevrolet Spark, ce vor consuma maxim 6 litri la suta de kilometri, pentru a respecta noile reguli de emisii si consum ce vor intra in vigoare din 2016, in SUA.

Pe de alta parte, GM va dezvolta la maxim productia modelelor ecologice, in care port-drapel este vazut celebrul autoturism electric Volt.

In America, GM isi va concentra productia pe modelele ecologice, iar pe cele low-cost, menite sa lupte inca din acest an cu cele asiatice, precum Toyota, Hyundai sau Kia, care au invadat piata americana, le vor importa, intr-o prima faza, din China, Mexic si uzinele din Europa, principalul considerent fiind costurile de productie mai mici.

[quote=Fritz Henderson, director GM]Noul General Motors va fi centrat pe dorintele consumatorilor[/quote]
Potrivit presei americane, noua conducere a GM va prezenta, in curand, detalii despre noul model de dimensiuni mici pe care intentioneaza sa il produca in 160.000 de exemplare pe an, intr-o uzina actualmente dezafectata, care va fi reabilitata.

In ceea ce priveste modelele ecologice, ce vor folosi pe de o parte propulsia electrica sau combustibilii ecologici, precum etanolul, inginerii de la GM au declansat de mult cercetarile, viitoarele modele aflandu-se in faze avansate de creatie. De exemplu, in cazul Chevrolet Volt, inginerii americani lucreaza deja la cea de-a doua si cea de-a treia generatie, chiar daca prima va fi lansata abia anul viitor.

Interesant este faptul ca, in demersul comparat ca impact cu lansarea celebrului model T, de catre Ford, moment care a revolutionat industria mondiala, GM a anuntat ca este dispusa sa colaboreze inclusiv cu rivalii de la Toyota, care le-ar putea vinde secretele tehnologiei lor hibride.

Expertii spun ca daca General Motors ar adopta tehnologia Toyota pentru modelele sale hibride, Hybrid Synergy Drive ar deveni un standard mondial. Desi GM are propriile sale modele hibride, tehnologia Toyota permite realizarea unei economii de carburant mai semnificative, incompatibila cu posibilitatile actuale ale tehnologiei General Motors.

Odata ce va termina restructurarea, General Motors va avea numai 38.000 angajati, ce vor lucra in 34 de fabrici. Spre comparatie, in 1970, anul de apogeu in materie de dezvoltare, producatorul american numara peste 150 de fabrici unde lucrau 395.000 angajati.

General Motors a fost fondata in 1908 de William C. Durant. Timp de 77 de ani consecutivi (1931 – 2007), a fost cel mai mare producator mondial de automobile.

Anul trecut, GM a fost detronat de Toyota. In 2008, GM a vandut 8.35 milioane de automobile si camioane sub marcile Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Opel, Vauxhall , Holden, Pontiac, Hummer, Saab, Saturn si Wuling.