- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Formula inovatiei in business: Idei de la angajati si clienti, pe care sa le poti aplica

23 Jul, 00:01 • gecad.epayment
Cheia inovarii produselor sau serviciilor oferite de o companie consta in gasirea unor idei apreciate de clienti si care pot fi implementate de angajatii companiei, releva un studiu al companiei de formare profesionala Achieve Global, divizie a grupului United Business Development.
Formula inovatiei in business: Idei de la angajati si clienti, pe care sa le poti aplica

In cadrul studiului, 44 de manageri ai celor mai mari companii din lume au impartasit metodele prin care genereaza si implementeaza idei inovatoare.

Studiul a fost realizat in tari din Europa (Germania, Italia), Asia (Indonesia, Japonia), SUA si Canada, iar printre companiile care au participat se numara Xerox, Nestle sau Canon.

„Companiile pe care le-am analizat, tocmai pentru ca sunt recunoscute ca fiind unele inovatoare, isi cunosc foarte bine clientii, iar liderii au un rol foarte important aici. Ei sunt foarte atenti la felul in care produsele sau serviciile companiei lor sunt folosite de clienti, pentru ca de aici se poate naste inovatia”, a declarat Chris Blauth, director product strategy in cadrul Achieve Global.

Cea mai buna metoda de a-ti cunoaste clientii este sa te pui in locul lor, al celor care iti folosesc produsul sau serviciile, considera Blauth.

El a dat exemplul managementului unui centru medical, ai carui membri folosesc servicii oferite de propria companie ori de cate ori se imbolnavesc, tocmai pentru a identifica eventualele probleme, sau a bancilor care angajeaza special persoane pentru a testa atat serviciile lor, cat si pe cele ale concurentei.

Un rol important in generarea de idei noi il au angajatii. Astfel, sfatul specialistilor Achieve Global este ca liderii sa-si incurajeze subalternii sa le comununice ideile lor, sa puna intrebari potrivite pentru a afla mai multe detalii, inclusiv in ceea ce priveste mijloacele implementarii unei astfel de idei.

Odata obtinute ideile noi, liderul trebuie sa decida in ce masura pot fi implementate. Tot el este dator sa gaseasca mijloacele prin care pot fi aplicate, astfel incat activitatea companiei sa nu fie afectata.

Concluziile stau la baza unui curs care va intra in curricula de leadership a Achieve Global.

General Motors vs. Apple

„De inovatie depinde succesul unei companii, iar deschiderea la idei noi trebuie sa existe tot timpul, chiar si in perioada unei crize economice pentru ca, de exemplu, obtinerea de produse mai ieftine poate fi rezultatul unui idei inovatoare”, a spus Craig Perrin, director solution development in cadrul Achieve Global.

Pentru a ilustra diferenta pe care o poate face inovatia, Perrin a dat exemplul General Motors, constructorul auto american care a fost salvat de la faliment de stat, si Apple Computers, una dintre cele mai de succes companii in momentul de fata.

„General Motors produce masini care consuma foarte mult carburant si nu au fost capabili sa iasa din aceste tipare, sa inoveze si sa creeze modele noi, ecologice. Era mai usor asa. Compania nu a privit in viitor, iar acesta este unul dintre motivele pentru care a ajuns la faliment’, a spus Perrin.

Pe de alta parte, Apple Computers este in permanenta in contact cu clientii si inoveaza, creeaza in functie de nevoile lor. Asa au ajuns sa redefineasca computerul pe un telefon, a mai spus Perrin.

Caracteristicile unei companii inovatoare

1. Comunicarea. Informatiile hranesc inovatia, iar liderii trebuie sa se asigure ca acestea circula in toate directiile, astfel incat cei care pot lua o decizie sa afle ideile noi, sa le imbunateasca si, eventual, sa le implementeze.

2. Apropierea de client. Definitia inovatiei este sa creezi valori pe care clientul sa le aprecieze, iar pentru a face acest lucru este nevoie sa fii in permanenta legatura cu cel care utilizeaza produsul sau serviciile companiei pentru a descoperi care sunt asteptarile, nevoile si dorintele.

3.Angajati increzatori. Ideile inovatoare nu vor veni niciodata din partea unor angajati tematori si care asteapta tot timpul confirmarea pentru a face ceva. Liderii care ii ajuta pe angajati sa aiba incredere in ei creeaza oameni inovativi.

4.Curiozitate. Liderii care ii incurajeaza pe subalterni sa gandeasca in termeni de „de ce?”, „de ce nu?”, „ce s-ar intampla daca” isi creeaza de fapt instrumentele pentru a gasi si a intelege noi oportunitati pentru business.

5. Cautarea provocarilor. Liderii care privesc in trecut si se multumesc sa aprecieze ceea ce au obtinut deja nu vor ajunge niciodata sa inoveze. Companiile isi propun sa atinga tot timpul noi tinte, creeaza un mediu favorabil generarii si implementarii de idei noi.

6. Lucru in echipa. Inovatia este un „sport de echipa”. Oamenii trebuie sa fie capabili sa lucreze impreuna pentru a genera si implementa idei noi.

Principalii concurenti pe piata de training din Romania ai Achieve Global sunt Ascendis, TMI, CSB Romania si Asebuss Exec-Edu.