- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Tânărul care a reinventat piața tradițională din România! Andrei Severin încurajează mersul fizic în magazine, în locul cumpărăturilor online

20 Jan, 22:23 • Fundeanu Madalina
Andrei Severin încurajează mersul fizic în magazine într-o vreme în care tot mai multă lume preferă să facă cumpărăturile online. Piaţa Artizante din Păuleşti, judeţul Prahova, este cel mai nou proiect al tânărului antreprenor.
Tânărul care a reinventat piața tradițională din România! Andrei Severin încurajează mersul fizic în magazine, în locul cumpărăturilor online

În ziua de azi, cumpărăturile se fac mai degrabă online decât în magazine. Un tânăr antreprenor a decis să parieze pe un business care aminteşte mai mult de obiceiurile generaţiilor mai vechi. Piaţa Artizante din Păuleşti, judeţul Prahova, este cel mai nou proiect al lui Andrei Severin, care nu se află la prima experienţă antreprenorială, relatează Business Magazin.

Andrei Severin alege mersul fizic în magazine într-o vreme în care tot mai multă lume preferă să facă cumpărăturile online

„Piaţa este sufletul unei comunităţi, locul unde aceasta convieţuieşte şi de unde îşi procură produsele agroalimentare. Iar pentru că suntem în 2023, multinaţionalele ne arată că trebuie să fie «un loc civilizat», unde să se poată desfăşura activităţi de negoţ alimentar”, spune Andrei Severin.

Acesta a început cu acest pariu inspirându-se din conceptul de piaţă regăsit în ţările dezvoltate.

Și-a dorit, de fapt, să facă ceva pentru a putea trăi mai bine, atât el, cât şi oamenii din localităţile pe care le cunoştea. Andrei Severin a început să înţeleagă ce înseamnă businessul pe când avea 19 ani, lucrând, în timpul facultăţii, în cadrul unor multinaţionale. A absolvit Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale la Academia de Studii Economice din Bucureşti, dar şi un master în turism, având totodată timpul necesar pentru a învăţa să facă chiar el mici afaceri.

Treptat, bărbatul a pus bazele producătorului de cosmetice pentru industria hotelieră Cahm Europe, preluat în 2021 de ROCA Investments, divizia de private equity parte a Impetum Group. Andrei Severin a păstrat însă rolul de CEO în companie, pe care îl are în continuare, gestionând procese de producţie care presupun între 100.000 şi 200.000 de obiecte cosmetice fabricate zilnic şi comercializate în treizeci de ţări. Totuși, a simţit că nu este destul, aşa că a migrat spre un nou proiect: Piaţa Artizante.

„Cu o lună înainte de a finaliza proiectul, depăşisem pragul investiţional de 1,2 milioane de euro, atât cât bugetasem iniţial. Însă având în vedere faptul că am terminat amenajarea interioară în două luni şi şapte zile, încă analizăm finalul acestei investiţii”, spunea Andrei Severin la începutul lunii decembrie 2023.

Citește și: 5 to Go gata să dea lovitura în 2024! Care este planul de afaceri pentru noul an: o cafenea deschisă la fiecare două zile lucrătoare și creșterea cu 25% a cifrei de afaceri

Andrei Severin, Piața Artizante
Andrei Severin, Piața Artizante. Sursa: Business Magazin

Piaţa Artizante din Păuleşti cuprinde 33 de spaţii comerciale, dintre care trei se află în exterior, fiind gândite pentru nevoile clienţilor care îşi doresc fie o cafea, fie un sandvici de dimineaţă şi care vor să evite să intre în complex. În interior, dintre cele treizeci de spaţii, unele au fost comasate de artizanii comercianţi, care şi-au dorit suprafeţe mai generoase.

La începutul lunii decembrie, mai erau disponibile trei spaţii comerciale cu destinaţii exacte – restaurant cu specific internaţional, zonă de peşte şi zonă de gătit tradiţional.

„Ne dorim să fim recunoscuţi ca având cea mai mare valoare pe metru pătrat, pentru că am reuşit să adunăm restaurante, oameni şi comercianţi care pot excela fiecare în domeniul său.”

Prin Piaţa Artizante, Andrei Severin vizează clienţii care se preocupă de ideea unei alimentaţii corecte, nu totdeauna uşor de găsit. El însuşi povesteşte că obişnuia să cumpere carne dintr-un loc unde totul părea a fi natural, până când a constatat că eticheta nu era atât de „inocentă” precum credea. A sesizat o lipsă de furnizori de calitate reuniţi într-un singur loc, aşa că a ales să se implice.

„Preţurile reflectă calitatea produselor, iar acestea sunt stabilite de cumpărător, prin faptul că el hotărăşte dacă să le achite sau nu. Cel mai util cred că este mixul de produse. Familia mea cuprinde trei copii şi trei adulţi.

Personal, după ce mi-am făcut cumpărăturile în Piaţa Artizante, am plecat cu multe plase, care mi-au umplut frigiderul şi, nefăcând excese, am cheltuit similar cu ce cheltui în mod normal la un supermarket.”

S-a confruntat și cu dezamăgiri legate de unii furnizori sau cu situaţii speciale legate de evacuarea gazelor, greşeli de proiectare, însă, în final, a înţeles că e vorba despre a învăţa în mod constant.

„Încă învăţăm, ca orice companie, să luăm decizii rapide, deoarece circuitul de la client până la noi este scurt.”

Firma care deţine piaţa nu operează niciun stand al niciunui artizan, ci poate cel mult să încerce să ofere exemple de bună practică, dacă există astfel de sesizări de la clienţi.

„Un astfel de proiect îndrăzneţ nu poate reuşi fără o politică de chirii echilibrată şi orientată spre profit după o perioadă lungă de timp. Din păcate, am fost nevoiţi să percepem costuri mai mici decât în pieţele clasice, pentru a putea atrage valoarea”, a mai spus Andrei Severin.

Vezi și: Prețul diamantelor s-a prăbușit la început de an. Ce discount a făcut una dintre cele mai mari companii din lume