De ce nu circula niciun tren pe podul Calafat-Vidin

24 Jul, 10:39 • Redactia DailyBusiness
Calea ferata pe noul pod peste Dunare, intre Calafat si Vidin, rugineste, pentru ca nici un tren nu a traversat utilajul in primele 40 de zile dupa inaugurarea sa la 14 iunie, scrie miercuri cotidianul sofiot Trud.
De ce nu circula niciun tren pe podul Calafat-Vidin

Potrivit unor angajati din sectorul
feroviar, motivul este ca sunt inca probleme cu actele pentru
infrastructura. 

Nu este adevarat, calea ferata si podul
au toate actele in regula, problema este insa ca transportatorii
ocolesc noul pod, a declarat pentru Trud directorul-adjunct al
Companiei de infrastructura feroviara de la Sofia.

Imediat dupa inaugurare, o companie
privata si-a manifestat interesul pentru transportul feroviar de
marfuri peste pod, dar pana la urma aceasta a renuntat. Abia recent,
Compania feroviara bulgara (BJK), aflata in proprietatea Grupului
Feroviar Roman, si-a manifestat interesul. Se asteapta insa ca primul
tren al BJK sa traverseze podul abia in septembrie si asta daca intre
timp BJK nu se va razgandi, scrie ziarul. inca nu este stabilit
mersul trenurilor prin noul pod.

Problema cea mai serioasa este ca, dupa
ce trec din Bulgaria in Romania, locomotivele electrice devin inutile
in conditiile in care tronsonul intre Calafat si Craiova nu este
electrificat
. Prin urmare, transportatorii sunt nevoiti sa schimbe
locomotivele cu unele cu tractiune diesel, ceea ce scumpeste
serviciile.

„Romania ar prefera ca trenurile
dinspre Bulgaria spre Europa de vest sa foloseasca podul de la
Giurgiu-Ruse, si nu pe cel de la Calafat-Vidin, pentru ca astfel
parcurg mai multi kilometri pe teritoriul ei si platesc taxe mai
mari”, mentioneaza publicatia bulgara, citata de Agerpres.

In cazul transportului feroviar, nu
sunt percepute taxe speciale pentru trecerea podului Calafat-Vidin,
se platesc taxele normale pentru folosirea infrastructurii feroviare
a celor doua tari, precizeaza ziarul.