- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Modernizarea magistralei CFR 500 Bucureşti-Suceava. Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul pentru tronsonul Focşani-Roman: cost estimat de două miliarde de euro

27 Mar, 18:47 • Cornel Ghimeșan
Ministerul Transporturilor a dat undă verde pentru modernizarea tronsonului CFR Focșani-Roman, o secțiune crucială de 147 de kilometri de pe Magistrala M 500 București-Suceava. Această decizie marchează un pas important în eforturile de îmbunătățire a infrastructurii feroviare din România.
Modernizarea magistralei CFR 500 Bucureşti-Suceava. Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul pentru tronsonul Focşani-Roman: cost estimat de două miliarde de euro

Modernizarea magistralei CFR 500 Bucureşti-Suceava. Potrivit anunțului oficial, lucrările de modernizare vor dura aproximativ trei ani și sunt estimate să coste în jur de 11 miliarde lei (echivalentul a aproximativ 2 miliarde de euro), din care 9,5 miliarde lei vor fi alocate pentru lucrări efective. Proiectul vine în urma unui Acord de Mediu emis de Ministerul Mediului la începutul anului 2024, care vizează reabilitarea și creșterea vitezei trenurilor de călători la maximum 160 km/h pe această secțiune, scrie economedia.ro.

Modernizarea magistralei CFR 500 Bucureşti-Suceava

Tronsonul Focșani-Roman este parte din Coridorul IX Pan-European și are o importanță strategică în rețeaua feroviară a României, servind ca o legătură vitală între zonele din estul țării și cele din sud-estul și nord-estul Europei. Proiectul face, de asemenea, parte din Master Planul General de Transport al României.

Citeşte şi: Nouă majorare de tarife la CFR Călători: Ce schimbări vor avea loc și cum te afectează în 2024

Lungimea totală existentă a tronsonului de cale ferată este de 147,7 km, iar  linia este dublă, electrificată și dotată cu instalații BLA (în linie curentă) și CED și CE  (în stații). Pe traseul de cale ferată sunt în exploatare 6 staţii şi 8 halte de mişcare, cu următoarea succesiune: staţia Focșani, H.M. Putna Seacă, staţia Marașești, H.M Pădureni Putna, HM Pufești, stația Adjud , HM Sascut, HM Orbeni, HM Faraoani, Stația Valea Seacă, stația Bacău, HM Itești, Stația Galbeni și HM Secuieni Roman. Pentru traficul local de calatori pe linie sunt amplasate 9 puncte de oprire în linie curentă: Călimănești Vrancea, Domnești Târg, Adjudu Vechi, Șișcani, Siretu, Răcăciuni, Letea, Șerbești Bacău, Trifești.

Citeşte şi: Impactul majorării salariului minim în România. Concedieri în lanţ şi alte consecinţe analizate de oficialii de la Bruxelles

Lucrările propuse includ o gamă largă de intervenții, de la modernizarea infrastructurii și suprastructurii liniilor ferate, la consolidarea terasamentelor și reabilitarea trecerilor la nivel și a podurilor existente. De asemenea, sunt planificate lucrări pentru îmbunătățirea semnalizării și centralizării feroviare, precum și reabilitarea clădirilor și clădirilor de pasageri.

Această investiție semnificativă reprezintă un pas important pentru îmbunătățirea transportului feroviar din România și va aduce beneficii semnificative atât pentru pasageri, cât și pentru economie.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult