- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Noul Sandero imparte piata Dacia in doua

05 Mar, 00:01 • razvan.codorean
Analistii chestionati de catre DailyBusiness sunt de parere ca Sandero va fi preferat in Romania si in regiune de clientii business (pentru flote de masini), insa in vestul Europei el ar putea concura direct cu gama Clio, pentru ca este un hatchback mai ieftin, dar si cu Logan, pentru ca are un design mai atragator la pret similar.
Noul Sandero imparte piata Dacia in doua

Noul automobil Sandero, lansat in premiera mondiala marti la Salonul Auto de la Geneva, a starnit puternice controverse in piata auto, mai cu seama ca oficialii Dacia nu au stabilit un public tinta foarte clar.

„Dacia Sandero este o masina populara, adresata tuturor, de la tineri la varstnici”, declara, de la Geneva, pentru DailyBusiness, vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe. „E o masina fiabila, cu un pret si potential bun pentru toate categoriile de clienti”, mai spune Stroe.

Analistii auto spun insa ca nu este chiar asa. Modelul Sandero are atuurile lui, dar si puncte slabe, iar nivelul vanzarilor din acest an va demonstra clar daca Sandero, o masina care in Brazilia, unde a fost produs initial modelul, nu a rupt gura targului, va avea succes sau nu pe piata europeana, si, ceea ce ne intereseaza mai mult, pe piata romaneasca.

[quote=Razvan Codorean, analist]Facilitatile acordate de Dacia segmentului corporate pot aduce un succes semnificativ pentru acest produs pe piata business[/quote]
Analistii cred ca Sandero va avea succes pe piata europeana, dar mai putin in estul Europei, acolo unde portbagajul mare al Logan-ului este marele sau atu.

„In tarile vestice, Sandero ar putea chiar scoate din piata Loganul si asta in conditiile in care acolo exista o adevarata cultura pentru hatchback, lucru ce se vede foarte bine din vanzari”, spune analistul auto Adrian Mihaltianu. „Ar putea avea un succes mare in tarile UE, pentru ca pretul este OK (intre 6.400 si 9.500 de euro, conform producatorului – n.r.), sub cel practicat in piata. Designul este decent, iar motoarele, venite de la Renault, sunt considerate fiabile”, spune analistul. Marele pericol pentru Renault, crede analistul, este determinat de „canibalizarea” gamei Clio, Sandero concurand din multe puncte de vedere cu automobilul produs mai multi ani cu succes in piata.

In estul Europei insa, dar si in fostul spatiu sovietic si alte tari emergente, este de asteptat ca noul model Dacia sa nu ajunga nici pe departe la succesul gamei Logan.

„Loganul vinde bine pentru ca are un portbagaj mare, care pentru est-europeni conteaza foarte mult”, a mai spus Mihaltianu.

Analistul auto Razvan Codorean crede ca, dincolo de succesul sau insuccesul de vanzari din Europa, Sandero va imparti cu siguranta clientela Dacia in doua segmente clare.

„Cine va dori o masina cu un design mai nou, dar va face rabat la portbagaj, va alege Sandero. Publicul tinta va fi cu siguranta format din oraseni, in special tineretul, care are nevoie de o masina ceva mai mica (Sandero e mai scurt decat Loganul cu 23 de centimetri – n.r.)in timp ce Loganul va ramane produsul ideal pentru familia traditionalista, care merge la supermarket si face cumparaturi serioase, pentru cei din mediul rural care au nevoie de transportat cantitati mari. In rest, ofertele sunt aproape identice – motorizarile aproape similare, spatiul interior similar, iar piesele vin pe aceleasi retea de productie”, a mai spus Codorean.

Fostul presedinte al Dacia, Marius Carp, in prezent seful retelei de dealeri ai Dacia, crede ca ideea ca Sandero are un minus la capitolul portbagaj este falsa.

„Loganul este o masina cu un portbagaj urias pentru gama ei, in schimb daca vrei sa cari un frigider, de pilda, Sandero va fi ideal. Bancheta se rabateaza iar hayonul permite transportul unor volume mult mai mari decat in cazul Loganului”, a mai spus Carp.

Fostul presedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile crede ca, din acest punct de vedere si luand in calcul designul mai atractiv si pretul, unul similar gamei Logan, Sandero va concura cu succes cu modelele din gama Clio, cu Fiat Albea, Hyundai Accent etc.

In randul optimistilor se situeaza si analistul auto Dan Vardie care, prezent la Geneva, a declarat ca interesul in jurul noului Sandero a fost puternic si ca, din acest punct de vedere, se asteapta la un succes de vanzari incepand chiar din primul an de productie.

„Masina ajunge in piata in iunie. Daca Dacia va sti sa construiasca o campanie de vanzari inteligenta, in care sa imbine atuurile noului model, printre care motorul, fiabilitatea, consumul, si isi va defini foarte clar publicul tinta, cred ca succesul noului model va fi unul semnificativ. Nu cred insa ca va depasi Loganul la vanzari si asta pentru ca gama Logan este foarte bine intrata in piata, are un background foarte bun in care fiabilitatea si raportul pret-calitate determina multi clienti sa se indrepte spre dealerii Dacia”, a mai spus Vardie.

O posibila tinta pentru Sandero – flotele business

Analistii spun ca, dincolo de piata clientilor persoane fizice, noul Sandero vine in intampinarea unei piete auto in puternica dezvoltare in tarile emergente – flotele auto ale companiilor.

„Masina are un look modern, e mai scurta decat Loganul deci se va descurca mai bine in trafic, iar facilitatile acordate de Dacia segmentului corporate pot aduce un succes semnificativ pentru acest produs pe piata business”, spune analistul Razvan Codorean.

„In prezent, pe piata flotelor auto, vanzarile sunt extrem de segmentate, marile companii, de genul celor de curierat sau telefonie mobila alegandu-si masinile in functie de design, consum si mai ales urmare a pretului negociat cu importatorul care, in cazul unor contracte semnificative, poate aduce un discount de pana la 20-30%”, spune analistul economic Adrian Mihaltianu.

Vicepresedintele Dacia, Costantin Stroe, spune ca segmentul business este extrem de important pentru Dacia si ca, intr-adevar, estimeaza ca Sandero isi va gasi multi clienti in randul companiilor care au nevoie de astfel de mijloace de transport.

Noul logo Dacia, un desfacator de sticle branduit?

Dincolo de parerile analistilor auto, in comunitatea pasionatilor de automobile, noul Sandero a starnit vii reactii, multe dintre ele contradictorii. Pe forumul Dacia, multi dintre cei care au vazut imaginile cu noul automobil cred ca acesta va aduce, dincolo de un plus de clienti pentru Dacia, un sentiment de deruta printre clienti.

„Cei care si-au luat Logan recent, acum sigur isi pun problema daca nu trebuia sa mai astepte putin. Masina chiar arata occidental fata de Logan, care deja e invechit ca design si perceptie in piata”, spune un forumist. Un altul crede ca Sandero nu va avea prea mare succes pentru ca, decat sa dai 9.500 de euro pe un Sandero, mai mic cu 23 de centimetri decat Loganul si un portbagaj minuscul, mai bine ramai fidel clasicului Logan, pentru care au aparut deja piese de schimb mai ieftine si macar stii ca e o masina sigura, nu un nou produs pentru care, ca in multe cazuri, primele serii nu sunt foarte reusite.

Unul dintre cititorii DailyBusiness a caracterizat chiar noua sigla Dacia ca fiind similara cu un desfacator de sticle.